Европейските борси завършиха със спад сесията в сряда, след като геополитическото напрежение заради руско-украинската криза засенчи силната порция корпоративни отчети, предава CNBC.
Паневропейският индекс Stoxx 600 се понижи с 0,3%, а търговията на дребно отбеляза спад от 1,8% и поведе загубите.
Международните пазари са под натиск тази седмица заради събитията в Европа, след като руският президент Владимир Путин изпрати войски в двете отцепнически области в Източна Украйна. Ходът беше предприет, след като в понеделник вечер той съобщи, че признава независимостта им.
Лондонският бенчмарк FTSE 100 отбеляза минимален ръст от 0,05% и завърши деня на ниво от 7498,18 пункта. Германският DAX се понижи с 0,42% до ниво от 14 631,36 пункта. Френският CAC 40 е надолу с 0,1% до ниво от 6780,67 пункта.
Според анализатори перспективите за повишаване на лихвите от Федералния резерв след март може да не са толкова ясни, ако Русия продължи инвазията си в Украйна. Доходността по американските държавни ценни книжа намалява на фона на нарасналото напрежение между Русия и Украйна. Доходността по бенчмарковите 10-годишни ДКЦ спадна под 2%, тъй като инвеститорите потърсиха активи-убежища.
На корпоративния фронт френският производител на кисело мляко Danone прибави 4,4%, след като обяви по-силни от очакванията приходи от продажби през последното тримесечие на 2021 г.
Barclays надмина очакванията, след като нетната ѝ печалба за 2021 г. нарасна четири пъти, стимулирана от рекордното представяне на подразделенията ѝ за корпоративно и инвестиционно банкиране. Цената на акциите на британския кредитор нарасна с 3%.
Stellantis надмина целта за печалбата си в първата си година след сливането между Fiat Chrysler и PSA, като обяви коригиран марж на оперативната печалба от 11,8% спрямо целта от 10%. Книжата а компанията поскъпнаха с над 4%.
На дъното на европейския индекс на сините чипове шведската инвестиционна компания Storskogen Group отбеляза спад от 17% след отчета ѝ за четвъртото тримесечие.
В макроикономически план индексът на GfK за нагласите на потребителите в Германия достигна -8,1% преди началото на март спрямо -6,7% предходния месец, тъй като растящите случаи на заразени с COVID-19 и притесненията заради инфлацията помрачиха настроенията в началото на февруари.