Платформата за краткосрочни наеми на ваканционни жилища Airbnb прогнозира приходи за третото тримесечие под очакванията и предупреди за по-кратки прозорци за резервации, което подсказва, че туристите изчакват до последната минута, преди да резервират заради икономическата несигурност, предава Ройтерс. Книжата на компанията поевтиняха с 15% в следборсовата търговия във вторник.
Вътрешните пътувания в САЩ са под натиск от началото на годината, тъй като повече американци стават предпазливи към разходите си за пътувания поради притеснения за стабилността на икономиката.
Базираната в Сан Франциско Airbnb обяви тримесечна печалба от 86 цента на акция, под прогнозите на анализаторите за 92 цента на акция, сочат данните на LSEG.
Тя очаква приходите през третото тримесечие да бъдат между 3,67 млрд. и 3,73 млрд. долара, докато анализаторите прогнозираха 3,84 млрд. долара.
Компанията очаква умерен растеж на резервираните нощувки през третото тримесечие и съобщи, че отчита по-малко дни между датата на резервацията и действителното настаняване в световен мащаб. Това е важен показател за туристическата индустрия. По-краткият прозорец на резервациите може да показва, че клиентите резервират пътувания в последната минута поради нараснала несигурност и предпазливост в разходите.
През последните няколко години имаше редица периоди, когато клиентите се колебаеха да резервират много по-рано от датата на настаняване, съобщи компанията в разговор с инвеститори.
По-рано този месец сайтът за онлайн резервации Booking.com също съобщи, че времето между резервацията и действителното настаняване е намаляло през второто тримесечие и се очаква да се свие още повече през третото.
„Очакваното забавяне през третото тримесечие отразява това, което другите отбелязват в туристическата индустрия. Airbnb не е имунизирана от забавяне на търсенето на пътувания, но остава добре позициониран бранд в дългосрочен план“, коментира Дан Васиолек, анализатор на фондовите пазари в компанията Morningstar.
Среднодневната цена в Airbnb, или цената на нощувка, е нараснала с около 2% до 169,53 долара през второто тримесечие. Компанията за наем на ваканционни имоти очаква среднодневната цена да се увеличи леко през третото тримесечие.
Маржът на нетната печалба, или печалбата, която компанията постига за всеки долар генерирани приходи, е намалял до 20% през второто тримесечие спрямо 26 на сто година по-рано.
Резервираните нощувки и преживявания са се увеличили с 9% спрямо миналата година. В световен план нощувките и преживяванията, резервирани в Латинска Америка и Азиатско-Тихоокеанския регион, са отбелязали най-голям ръст от съответно 17% и 19%. За сметка на това резервираните нощувки в Париж по време на Олимпийските игри, които са нараснали над два пъти през второто тримесечие, са имали „относително малък“ принос за бизнеса на компанията в Европа, Близкия изток и Африка, който е отбелязал стабилен растеж.
Общите приходи за тримесечието до 30 юни са достигнали 2,75 млрд. долара, докато анализаторите очакваха 2,74 млрд. долара.
Компанията инвестира на не толкова зрели пазари в чужбина. Това включва въвеждането на ограничени престои, вдъхновени от местни културни икони. Усилието вероятно ще натежи върху маржовете в краткосрочен план, тъй като маркетинговите разходи на Airbnb растат по-бързо от приходите през третото тримесечие, отбелязва Bloomberg.
Главният изпълнителен директор Брайън Чески заяви, че компанията, която той съоснова през 2007 г., е готова да се разшири отвъд основните си предложения. Миналата година той положи усилия за подобряване на съществуващия продукт на Airbnb, за да направи обявите по-надеждни и достъпни за гостите и да насърчи повече хора да се регистрират като домакини.
Тази дейност се отплаща. Броят на активните обяви в Airbnb е надхвърлил 8 млн. през второто тримесечие, въпреки че компанията е предприела стъпки да премахне над 200 хил. по-нискокачествени обяви. Чески заяви, че компанията се надява да привлече повече наличности, като въведе нов пазар за съвместно домакинство през октомври.
Той ще свързва хора, които имат имоти, но нямат време да бъдат домакини, с тези, които имат времето, но нямат имот.
Airbnb ще възобнови и бизнеса Experiences за обиколки, класове и работилници догодина, каза още Чески, като акцентът ще бъде върху по-добрия маркетинг и достъпност. Компанията ще улесни и намирането на функцията в приложението.
През последните месеци други ръководители на компанията също намекнаха за нови услуги, свързани с гостите. Главният бизнес директор Дейв Стивънсън намекна, че се подготвят нови услуги за догодина, включително луксозни удобства като личен готвач, почистване в средата на седмицата, масажи по домовете. Чески заяви, че ще сподели повече подробности и около използването от компанията на изкуствен интелект по-късно тази година.