Френската модна къща Chanel е наела двуетажен магазин на луксозната търговска улица Causeway Bay в Хонконг, като е подписала един от най-големите наемни договори от началото на пандемията, предава Bloomberg.
Луксозната марка е подписала тригодишен договор за наем на търговската площ на приземния етаж в Capitol Centre от средата на май, сочат документи на правителството. Те не разкриват сумата на наема, но изданието Ming Pao съобщава, че Chanel е приела да плаща над 3 млн. хонконгски долара (383 хил. щатски долара) на месец.
Пространството, което се намира точно пред изхода на станция на метрото, разполага с голяма фасада и това го превръща в едно от най-знаковите места за търговия на дребно на една от най-скъпите търговски улици в света преди време. Веригата магазини за дрехи Forever 21 и Victoria’s Secret бяха наематели на магазина, преди той да остане празен по време на пандемията.
Хонконг отчита завръщане на туристите след отмяната на ограниченията за пътуване по-рано тази година. Броят на посетителите е нараснал от по-малко от един милион души през януари до почти три милиона души през април, сочат данни на Борда по туризъм на Хонконг. Продажбите на дребно през април са достигнали 92% от нивата през 2019 г. през същия период.
Продажбите на застраховки в града за посетители от континенталната част също са нараснали близо 28 пъти през първото тримесечие до около 75% от отчетеното ниво през същите три месеца на 2019 г.
Chanel вероятно ще плати само малка част от наема, плащан от предишните наематели, тъй като наемните нива намаляха по време на протестите и на пандемията през последните няколко години. Наемите на Causeway Bay през март бяха едва на 30% от връхната точка преди десет години, по данни на консултантската компания Colliers International.
Глобалните луксозни марки променят приоритетите си и изтеглят ресурси от Хонконг на фона на признаци, че китайските купувачи все повече пазаруват в родината си, но големите отстъпки на най-скъпия имотен пазар в света създават рядка възможност за заемане на големи витрини в града.
Колкото до Chanel, компанията се разширява и увеличи над два пъти офис площите в лондонската си централа, подкрепена от доверието в перспективите пред луксозната индустрия.