fallback

Airbnb разочарова с приглушената си прогноза

Натискът върху бюджетите на домакинствата вероятно ще накара потребителите да избират по-достъпни места за настаняване

08:51 | 10.05.23 г.
Автор - снимка
Създател

Посредникът при наемането на апартаменти и стаи Airbnb разочарова инвеститорите с по-слабите си бизнес перспективи. Компанията очаква ръст на приходите в диапазона между 12% и 16% през текущото тримесечие в сравнение със същия период на миналата година, обяви тя във вторник след затварянето на фондовата борса в САЩ. Това представлява значително забавяне на темпа на растеж.

Анализаторите очакваха доста по-добра прогноза за продажбите. Цената на акциите спадна с повече от 10% след края на борсовата сесия. Въпреки това от началото на годината цената на акциите се е повишила с почти 50%. 

Първото тримесечие на Airbnb е наистина впечатляващо: приходите са се увеличили с 20% до 1,8 млрд. долара. Печалбата на Airbnb възлиза на 117 млн. долара, докато преди година компанията все още беше на загуба. 

Хората са най-чувствителни към цените в Северна Америка, особено в Съединените щати, заяви главният изпълнителен директор на Airbnb Брайън Чески по време на разговор с инвеститорите.

„В Съединените щати офертите с най-ниска цена са с най-висока заетост", добави той.

Брутната стойност на резервациите на компанията се е увеличила с 19% до 20,4 млрд. долара през първото тримесечие спрямо година по-рано в съответствие с 19% увеличение на броя на нощувките и резервациите за изживявания до 121 млн. Средната дневна цена е останала непроменена на годишна база в размер на 168 долара.

168 долара
е средната дневна цена за настаняване в Airbnb.

Никълъс Коули, анализатор в Third Bridge, заяви, че натискът върху бюджетите на домакинствата вероятно ще доведе до това потребителите да избират по-достъпни места за настаняване, което ще доведе до спад на средните дневни цени през следващите тримесечия.

„Компанията вече е изправена пред ожесточена конкуренция от страна на конкуренти като Booking.com и Vrbo на Expedia, така че бъдещето ѝ не изглежда толкова сигурно", добавя той пред Pойтерс.

Airbnb заяви, че за да остане конкурентоспособна, оборудва домакините с нови инструменти, за да нормализира ценообразуването, и започва маркетинговите си кампании по-рано през годината, за да привлече ценово ориентирани пътници преди пика на летния сезон.

„Част от натиска, който наблюдаваме върху общия ръст на приходите, е свързан с повишените (среднодневни) цени", заяви главният финансов директор на Airbnb Дейвид Стивънсън пред инвеститорите.

Компанията заяви по-рано тази година, че средните дневни цени ще останат под натиск, тъй като почиващите се връщат към по-евтините наеми в градовете.

Платформата прогнозира приходи за второто тримесечие в диапазона между 2,35 и 2,45 млрд. долара, което до голяма степен съответства на очакванията на анализаторите. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:51 | 10.05.23 г.
fallback
Още от Новини виж още