Британският хотелски оператор IHG Hotels & Resorts, който е един от водещите в света, планира да навлезе с нов бранд на пазара у нас - Holiday Inn Express, в началото на 2025 г., съобщават от компанията. Това е част от стратегията ѝ за разширяване в Южна Европа.
Новият хотел на IHG, която вече присъства със свой обект в София и Пловдив под бранда Holiday Inn, ще се намира близо до летище София, а партньор в изграждането му ще бъде австрийската компания за недвижими имоти Signa Development. Хотелът ще разполага със 152 стаи и ще се намира на малко разстояние от летището.
IHG е подписала договори за 13 нови хотела в Южна Европа и открива още два, включително този в София. „Подписаните договори и откриванията отразяват стратегическите амбиции на IHG Hotels & Resorts за бързо разрастване в региона“, коментират от компанията.
Брандът Holiday Inn формира половината от всички новооткрити хотели на IHG в света през 2022 г. и около една трета от подписаните договори.
„Наблюдаваме впечатляващо разрастване в Южна Европа през последните години и ръстът на нашия бранд Holiday Inn показва непрекъснатото доверие на собствениците в нашата силна марка“, отбелязва Вилемин Гийлс, вицепрезидент за развитието в Европа в IHG Hotels & Resorts.
Разрастването на бранда Holiday Inn, който включва три марки - Holiday Inn, Holiday Inn Express и Holiday Inn Express & Suites, обхваща цяла Европа от Атлантическия океан до Черно море.
Освен в България IHG планира да открие нов хотел и в Сърбия под името Holiday Inn Express Subotica, като за целта ще си партнира с местната строителна компания SMB Gradnja. Той ще разполага със 108 стаи и трябва да отвори врати през 2024 г. За същата година е планирано и откриването на хотел Holiday Inn Express в Крагуевац, южно от Суботица, който ще бъде първият международен бранд в града.
Към края на 2022 г. хотелите под брандовете Holiday Inn и Holiday Inn Express съставляват над половината от обектите на IHG в Европа с 544 съществуващи хотела и още 73 в процес на изграждане.
Британският хотелски оператор притежава над 6100 хотела в цял свят и над 18 бранда в портфейла си, включително Crowne Plaza, Indigo и Intercontinental.