fallback

Само София и Варна ли са привлекателни дестинации за дигитални номади?

Ще успее ли основаната в България платформа за резервации на жилища FlatAway да разшири мрежата си от франчайзи в градове в ЦИЕ и Дубай, коментира Борис Павлов

22:08 | 07.03.23 г.

България се нарежда на топ място като дестинация за дигиталните номади - по-конкретно София и Варна, които попадат в топ 40 на световна класация. „България привлича дигиталните номади с много неща и има много какво да им предложи. Страната ни е страхотна. Имаме четири сезона, могат да се карат ски през зимата, да се отиде на плаж през лятото, имаме чудесна природа, минерални извори, СПА туризъм. България има страхотна екосистема от предприемачи и благодарение на тази екосистема един дигитален номад, който работи на свободна практика, може да намери клиенти тук у нас и по този начин да генерира приходи и в България", коментира в предаването „В развитие” на Bloomberg TV Bulgaria Борис Павлов, основател на FlatAway.

Основаната в България платформа за резервации на жилища FlatAway е в процес на набиране на 500 хил. евро капитал в рамките на първоначален рунд на финансиране, при предварителна оценка от 2,5 млн. евро. Компанията разкри, че основният инвеститор е Eleven Ventures, но в кръга се е включил и проптех фондът 3P1. От днес частни инвеститори ще могат да инвестират във фирмата със суми от 2500 евро. Това ще се случва през платформата за съвместни инвестиции SeedBlink.

„Причина да изберем SeedBlink като метод за финансиране е, че така FlatAway придобива по-голяма популярност и можем да достигнем до потенциални клиенти в Централна и Източна Европа, където самата платформа SeedBlink е популярна. Друга причина е да позволим на някои наши клиенти, приятели и познати също да се включат с по-малка сума – това е основно предимство на SeedBlink, защото минималната инвестиция е 2500 евро, така че могат и непрофесионални инвеститори да се включат в рунда и по този начин да споделят с нас успехите, които предстоят”, съобщи Павлов.

Част от набраните средства ще бъдат използвани за разширяване на съществуваща мрежа от франчайзи в градове в Централна и Източна Европа и в Дубай, които обичайно привличат дигиталните номади.

„Дубай се движи по план. Ще изчакаме да започне сезонът там, което е през септември, и хората ще могат да запазват имоти. Фокусираме се в градове в Централна и Източна Европа, които привличат нашата основна таргет група потребители, а именно хората, които могат да си позволят да работят отвсякъде”, обясни Павлов.

Каква е възвращаемостта при краткосрочния наем? Как се променят цените на наемите? Кои жилища са подходящи за дигиталните номади? Какви са плановете на FlatAway за развитие на бизнеса? Какъв е интересът на инвеститорите към проптех индустрията?

Целия разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „В развитие” вижте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:08 | 07.03.23 г.
fallback
Още от Новини виж още