През тази година се планира създаването на български хотелски бранд, който да е насочен към дигитализацията в сектора, който щеизлезе на международните пазари. Това съобщи в предаването „ИмоТиТе“ по Bloomberg TV Bulgaria Геновева Христова, управляващ директор в Ligna Group.
„Идеята е да оптимизираме разходите на хотели, които не са част от голяма международна верига и трудно оцеляват, както и да решим няколко проблема, с които се сблъскват“, поясни тя.
По думите ѝ липсата на работна ръка ще се компенсира с contactless технологии, при които няма нужда от рецепционисти (бел. ред. - гостите сами ще се чекират). „Ще въведем безконтактен достъп до стаите (вместо ключ се използва смартфон или друго решение) и дистанционно управление на техниката, осветлението и отоплението в смарт стаите. Ще заложим и на cashless (безкасови плащания), както и на оптимизация на работата с букинг платформи. Всичко това ще бъде обединено в едно решение“, разкри идеята иновациите да навлязат при обслужването в туристическия бранш Геновева Христова.
Проучване на McKinsey Global Institute показва, че секторът на хотелиерството и ресторантьорството е третият най-слабо дигитализиран след строителството и селското стопанство. „Това дава огромни възможности на България. Ако съчетаем нашия опит и ноу-хау в хотелите с развитите ИКТ услуги в страната, може да се получи нещо много интересно“, обясни мениджърът.
Христова се надява страната ни да се възползва от международните тенденции в сектора, свързани с т.нар. bleisure туризъм - комбинация от пътувания по бизнес и за удоволствите и дигиталното номадство.
Има ли рискове при създаване на нестандартен интериорен дизайн за обзавеждане на хотели? Оценява ли хотелският бизнес в Европа българските мебели? Какви са бизнес плановете на Ligna Group? Кои са най-ценните уроци в бизнеса? Как се сформира екип от съмишленици в бизнеса? Какви са тенденциите в интериорния дизайн и обзавеждане?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „ИмоТиТе“ вижте тук.