Nestle планира да засили рекламата и маркетинга, да намали общите си разходи с поне 2,8 млрд. долара до 2027 г. и да отдели бизнеса си с води и премиум напитки в отделно глобално звено, за да стимулира растежа, обяви компанията във вторник, цитирана от Ройтерс.
Nestle прогнозира средносрочният органичен ръст на продажбите да бъде повече от 4% в нормална оперативна среда, а основният марж на печалба от търговска дейност да достигне 17%. За сравнение, очакванията за органичния ръст на продажбите за годината, приключваща на 31 декември 2024 г., е от около 2%.
Швейцарският хранителен гигант ще увеличи инвестициите си в реклама и маркетинг до 9% от общите си продажби до 2025 г., за да подкрепи растежа, коментира компанията по време на деня на капиталовите пазари.
Разходите за реклама и маркетинг през 2023 г. са били 7,7% от продажбите, което е увеличение от 80 базисни пункта спрямо предходната година, според последния годишен отчет на Nestle.
Компанията добавя, че планира да отдели бизнеса си с вода и премиум напитки в глобално звено от 1 януари 2025 г.
„Нашият план ще подобри начина, по който работим, като ни направи по-ефективни и гъвкави“, коментира новият главен изпълнителен директор Лоран Фрекс. „Това ще ни позволи да предоставим стойност на всички заинтересовани страни“, добавя той.
Фрекс, който работи в компанията от близо 40 години, пое поста главен изпълнителен директор през септември, като замени отстранения Марк Шнайдер. Шнайдер разочарова инвеститорите в продължение на месеци със слаб ръст на обема на продажбите. При неговото управление Nestle изразходва бюджета си за маркетинг и реклама и инвестира по-малко в иновации по време на пандемията.
Последиците продължават да тежат върху приходите на компанията, след като купувачите преминаха към по-евтини, по-добре рекламирани или по-промотирани марки, което изяжда пазарния дял на Nestle.
Фрекс казва, че иска да инвестира сериозно в основните марки на компанията като Nescafe и Maggi.
От Nestle коментират пред Ройтерс, че брандът KitKat е подписал глобален договор за спонсорство с Формула 1 и че маркетинговият му бюджет е увеличен с близо 20% тази година.
„За да могат нашите марки да са печеливши на пазара, ние трябва да инвестираме“, коментира Фрекс във вторник. „Ще генерираме ресурсите, от които се нуждаем, чрез ефективност и лостове за растеж“, добавя той.