fallback

Все повече части за е-велосипеди са с етикет Made in Bulgaria

В страната трябва да има по-добра инфраструктура, за да се окуражат повече хора да използват велосипеди, каза Галин Бонев

14:51 | 28.07.22 г. 3

Въпреки че пазарът за части на велосипеди доскоро е доминиран основно от далечна Азия, сега той се връща в Европа, като много от компонентите се произвеждат и в България. Това разказа Галин Бонев, основател на производителя на електрически велосипеди Econic One, в ефира на предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.

Той обясни, че моделите, които произвежда компанията, имат над 200 компонента. „Имаме възможността да използваме местни доставчици - рамката се произвежда в София, батерията - в България, дизайнът на модела и електрониката също са разработени и произведени в България“, посочва той.

По велосипедите има и вносни части - гумите се внасят от Италия, светлините са от скандинавските страни, има компоненти от Далечния Изток като тези на Shimano, но те са се утвърдили в световен мащаб.

Електрическите велосипеди на Econic One разполагат със софтуерно приложение с множество функционалности, които имат за цел да предоставят по-голяма сигурност на собствениците. „Тъй като това са скъпи велосипеди от 2000-3000 евро и кражбите са голям проблем, изградихме екосистема с вграден GPS и карта за комуникация. Той винаги е свързан с интернет и има мобилно приложение, с което човек може да отключва и заключва колелото, да види колко пробег му остава“, отбелязва той.

Гостът смята, че велосипедите имат огромен потенциал в Европа, особено след пандемията.

Според него в България трябва да има по-добра инфраструктура, за да се окуражат повече хора да използват велосипеди.

Предприемачът обясни, че високата цена на електрическите велосипеди и конкретно на моделите на Econic One, е заради компонентите, които се използват и смарт технологиите, както и заради проблемите с веригите на доставки.

"Войната в Украйна определено оказва влияние на веригите за доставки. ЖП транспортът от Китай до Европа, който минава през Русия и Украйна, съществува, но товарите не могат да се застраховат, което означава, че на практика не може да се ползва. Сега използваме въздушен или морски транспорт, сроковете се нормализираха, но цените на морското карго останаха много високи, а цените на въздушните пратки се увеличиха в пъти“, споделя Бонев.

Той отбелязва, че при стартиращи компании с обещаващи продукти привличането на инвеститорския интерес не е трудно, дори по време на криза.

Още от разговора вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:33 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Малки и средни компании виж още