fallback

4 топ иновации в дигиталния маркетинг

Постоянните иновации в дигиталния маркетинг променят изцяло начина, по който бизнесът се свързва с аудиторията си

12:23 | 26.09.23 г.
Автор - снимка
Създател

Постоянните иновации в дигиталния маркетинг променят изцяло начина, по който бизнесът се свързва с аудиторията си. Появяват се нови и нови похвати, които улесняват и оптимизират работата на маркетинг специалистите.

В статията ще ви запознаем с топ иновациите в модерния дигитален маркетинг, които променят играта.  

Изкуствен интелект (AI) 

Изкуственият интелект помага на търговците да анализират огромни количества данни точно и бързо. Това им позволява да взимат правилни решения за бизнеса си, които са базирани на резултатите от тези анализи.

Чатоботовете с изкуствен интелект осигуряват перфектно обслужване на клиенти в реално време. Прогнозните анализи помагат при персонализирането на маркетинговите кампании, а AI умее да разбира поведението и предпочитанията на клиентите. Това позволява по-ефективни маркетингови стратегии.

Да не забравяме и създаването на съдържание. С помощта на изкуствения интелект могат да се създават статии, постове за социални мрежи и дори видео съдържание. Този вид автоматизация активно обхваща планирането и освобождава търговците от тази задача, за да се съсредоточат върху стратегията.

Подобряване на гласовото търсене

Все повече хора използват виртуалните асистенти Siri, Alexa и Google Assistant. Това е и причината гласовото търсене да е важна част от дигиталния маркетинг. Марките оптимизират своето съдържание за гласово търсене, за да гарантират, че се показват в тези резултати.

Иновацията променя начина, по който подхождаме към SEO и създаването на съдържание. Тя позволява бизнесът да се фокусира върху разговорни и дълги ключови думи. 

Видео маркетинг

Видео маркетингът продължава да е един от най-успешните. Кратките видеоклипове в платформи като TikTok и Instagram Reels са изключително популярни и любими на крайния потребител.

Предаването на живо позволява на бизнесите да се свързват с аудиторията си в реално време и да отговарят на въпросите ѝ, изграждайки доверие.

Нека не пропускаме и видеата в YouTube, които са с по-дълга продължителност, позволяваща по-подробно представяне на продуктите и услугите. Голяма част се свързват с инфлуенсъри, които да промотират продуктите им в мрежата. 

Търговия в социалните мрежи

Социалните мрежи от много време не са само за ангажиране на аудиторията. Те са се превърнали в канали за продажба на продукти и услуги от голямо разнообразие категории. Платформи като Facebook Marketplace позволяват пазаруване, без да се излиза от мрежата, или, иначе казано, потребителят няма нужда да влиза в друг сайт.

Това е изключително полезно за бизнеса, тъй като успява да стигне до по-голям брой хора. Търговецът може да публикува обявата си в определен регион, отговарящ на неговата таргет аудитория.

Както споменахме и в началото, дигиталният маркетинг не спира да се развива. Това е така, защото той е от съществено значение за всеки бизнес в дигиталния свят. Резултатите му са наистина добри, а иновативните похвати, какъвто е AI, променят връзката с клиентите.

Внедряването на изброените иновации може да помогне на търговците да създават по-ангажиращи и добре представящи се маркетингови кампании, изцяло резониращи с крайния потребител. Със сигурност предстоят нови и още по-вълнуващи подобрения, но предстои да разберем.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:23 | 26.09.23 г.
Още от Медии и маркетинг виж още