fallback

Борислав Велев: Бъдещето на маркетинга е с технологии и автоматизация, но и с човешки елемент

Изкуственият и човешкият интелект ще се допълват, посочи експертът по дигитален маркетинг

12:13 | 28.07.23 г.

Бъдещето на маркетинга ще бъде свързано все повече с автоматизация на рекламните алгоритми, задълбочена употреба на изкуствен интелект, технологии като гласови съобщения и виртуална реалност и съдържание, създадено както от влиятелни личности, така и от самите потребители. Това обаче няма да застраши професията на специалистите по маркетинг, а ще промени спецификите на работата им и ще ги подпомага. Тази прогноза в предаването "Футуризъм" по Bloomberg TV Bulgaria направи Борислав Велев, експерт по дигитален маркетинг и Head of Social PPC в Next Basket Digital.

Той подчерта, че маркетингът ще продължи да бъде подчинен на желанията на потребителите, но ще трябва да се съобразява с все по-големите им изисквания и необходимостта да не се губи времето им. Според Велев рекламните алгоритми вървят към автоматизация, но работата на маркетолога няма да изчезне, а спецификата ще се променя заради все по-голямата роля на изкуствения интелект.

„Изкуственият интелект и човешкият ще се допълват, той скоро няма да го замени. Много е важно хората не само в сферата на рекламата да се научат да използват изкуствен интелект“, посочи експертът и потвърди, че AI ще дава предимство на тези, които го използват по-умело и са в крак с времето.

Борислав Велев обясни, че виртуалната и добавената реалност ще продължат да бъдат все по-значими тенденции и с развитието на технологиите ще стават все по-незаменими за професионалистите в сектора. Той даде за пример клиент, който използва очила за виртуална реалност в дома си и чрез тях наслагва мебел в стаята си, за да видим дали той би отивал на интериора.

Друга тенденция, която експертът по дигитален маркетинг открои, е свързана с превръщането на продукти в услуги. Той отбеляза, че това значително ще промени начина, по който те се рекламират и популяризират сред потребителите. „Компании като Mercedes и BMW имат екстри в колите си, които може да ползвате само ако си ги платите“, поясни Велев, който е един от първите сертифицирани Facebook Trainers за България.

Как се прави фейсбук маркетинг? Какви са стъпките с достъпност до виртуалната реалност и какво не достига на софтуерът да се използват услугите масово? Как ще се уреждат авторските права в епохата на изкуствения интелект и автоматичните алгоритми? Каква ще е ролята на инфлуенсър маркетинга и по какви други начини маркетолозите ще опитват да привлекат клиентите си?

Вижте цялото интервю във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:13 | 28.07.23 г.
fallback
Още от Медии и маркетинг виж още