Началото е насрочено за понеделник вечерта в 20:13 ч. (централноевропейско време) едновременно по множество телевизионни канали: В 30-секундни рекламни клипове служителите на Deutsche Bahn ще обявят какво харесват в своя работодател. „Обичам да работя по големи проекти", казва един строителен мениджър, а друг харесва факта, че „успехите са видими".
Кампанията, разработена от хамбургската рекламна агенция Grabarz & Partner, е придружена от големи плакати в 72 града. Социалните медии също са включени, казва пред германския Handelsblatt Керстин Вагнер, ръководител на отдела за набиране на персонал в DB. Тя не разкрива разходите за операцията.
Има причина за широката кампания. Мартин Зайлер, ръководител на отдел „Човешки ресурси", обявява, че компанията иска да наеме 25 000 нови служители през тази година.
След като се приспаднат обичайните напускания, компанията възнамерява да увеличи персонала си с 9000 души. Половината от тях са за формиране на резерв, за да се подобри устойчивостта на компанията.
„В регионалните координационни центрове, като например в Кьолн, миналата година имахме случаи на болнични до 35%", съобщава Зайлер. Средният дял на заболеваемост, който през предходните години е бил между пет и шест процента, през 2022 г. също се покачва до седем процента. И съответно нуждата от заместващ персонал е голяма, казва той.
Само за регионалния транспорт железницата е предвидила 2000 допълнителни служители. Според Зайлер броят им може да се увеличи още повече, ако билетът за 49 евро доведе до допълнителен наплив от клиенти през април или май. През есента на миналата година железницата нае 1500 допълнителни служители за ограничен период от време, за да се справи с въвеждането на билета от 9 евро (билета за обществения транспорт, който влезе в сила през юни и изтече в края на август, б. ред.). Сравнително ниски колебания
„Пазарът на труда е по-ограничен от всякога", оплаква се членът на управителния съвет на DB Зайлер. Още през следващата година се очаква два пъти повече служители да се пенсионират, докато на пазара навлизат завършващите училище и университет. В тази връзка железницата привлича служители с мобилна работа в чужбина, програми за връщане на бивши служители, отстъпки за пътуване на партньорите в живота и целенасочен подход към отпадналите от университетите.
С това държавната компания поне поддържа колебанията в граници. През ноември 2022 г. бе определена предишната годишна квота от 7,3%, съобщава Зайлер. За сравнение: през 2021 г. 17,1% от служителите в производствения сектор са напуснали компанията, а в сектора на търговията на дребно 28% са сменили работодателя си.За да отговори на голямото търсене на нови служители, DB от дълго време се взира и в чужбина. В десет държави вече се набират служители, съобщава Вагнер. Освен Турция, Тунис и Египет основният акцент е върху балканските страни и Испания. „Преведохме новата си рекламна кампания на 34 езика", казва специалистът по набиране на персонал в DB.
Как ще бъде приета кампанията от работната сила засега не е ясно. Синдикатът на железопътните работници EVG първоначално не пожела да коментира инициативата.