fallback

Как Lego продължава да расте, докато индустрията за играчки върви надолу?

Датският гигант заложи на различна стратегия, която му се отплаща добре

08:30 | 24.12.24 г.
Автор - снимка
Създател

Индустрията за играчки се насочва към втория си пореден годишен спад на приходите от продажби, но има едно нещо, което я поддържа - цветните, пластмасови тухлички Lego, пише CNBC.

Във време, в което компаниите за играчки се борят да повторят огромните си печалби от ерата на пандемията, Lego се разраства бързо. Датската компания отбеляза скок на приходите от 13% през първите шест месеца на годината и продължава да увеличава пазарния си дял.

„Когато погледнете продажбите на играчки, Lego допринася за целия растеж в индустрията тази година“, коментира Ерик Хендлър, управляващ директор на Roth MKM.

След като стигна до ръба на фалита в началото на 2000-те години, Lego промени своя бизнес и диверсифицира клиентската си база, което ѝ помага да повиши приходите си от продажби дори в условията на инфлационния пазар.

Lego отчете ръст на годишните приходи през всяка от последните шест години.

Нейната стратегия включва навлизане в света на лицензирането, насочване към възрастните, не само към децата, навлизане в света на дигиталните игри, партньорство със студиа и стрийминг услуги, така че съдържанието на Lego да достигне до потребителите. Не на последно място компанията изгражда производствените си обекти близо до дистрибуторски центрове, за да подобри веригата за доставки.

Последните впечатляващи елементи от нейното портфолио са комплекти, които се харесват на голямо разнообразие от потребители – от тези, които са обсебени от франчайзи като „Междузвездни войни“ и „Хари Потър“, до автомобилни ентусиасти и любителите на животни.

„Lego последователно се противопоставя на тенденцията през последните няколко години“, коментира Джеймс Зан, главен редактор на The Toy Book. „Когато другите компании вървят надолу, Lego върви нагоре“.

Зан отбелязва, че способността на Lego да прави това ѝ е позволила да бъде по-гъвкава във време на инфлация, когато потребителите не са толкова склонни да харчат. Освен това е успяла да се справи с катаклизмите в развлекателната индустрия и дори има шанса да отговори добре на задаващите се по-високи мита.

Според Зан най-ключовото е, че компанията изглежда е „сякаш две до три стъпки пред всички останали“.

Лицензионният бизнес

От миниатюрни модели на Emerald City от „Злосторница“ до версия на стаята на Уенсди от сериала с Джена Ортега „Wednesday”, Lego използва поп културата, за да вдъхне живот на любимите истории на феновете под формата на конструктори.

Лицензирането отдавна е важна стратегия за компаниите за играчки. Извличането на стойност от съществуваща и бъдеща интелектуална собственост от филми и сериали позволява на марки като Lego да привличат големи и вече ангажирани с историята потребители.

Първото лицензионно партньорство на Lego беше сключено през 1999 г., когато тя се свърза с Lucasfilm, за да представи конструктори за „Междузвездни войни“. Някои от тези комплекти бяха свързани с пускането на „Междузвездни войни: Епизод I – Невидима заплаха“, докато други пресъздават космически кораби и герои от оригиналната филмова трилогия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:36 | 24.12.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още