fallback

Unilever се опитва да продаде част от марките си храни

Брандовете са с общи приходи от продажби в размер на 1 млрд. евро

10:03 | 02.12.24 г.

Unilever иска да продаде няколко хранителни бранда с общи приходи от продажби от около 1 млрд. евро. Това коментира главният изпълнителен директор на компанията Хайн Шумахер пред нидерландския финансов ежедневник FD в интервю, публикувано днес и цитирано от Ройтерс.

Шумахер не уточнява кои марки иска да продаде Unilever като част от по-рано обявените планове за опростяване на бизнеса с храни.

По-рано този месец източници коментираха пред Ройтерс, че компанията проучва продажбата на част от нидерландските си марки храни, включително супите Unox и подправките Conimex, и също така се опитва да се раздели с по-малки брандове във Великобритания и други страни в Европа.

Unilever, която притежава около 400 марки по света, през последната година се опитва да направи промени в дейността си, за да се фокусира повече върху маркетинга на 30-те си най-„силни“ брандове и да опрости бизнеса си, особено в Европа.

През март Unilever заяви, че ще отдели звеното си за сладолед, в което попадат марки като Magnum и Ben&Jerry’s.

Шумахер коментира пред FD, че си е поставил за цел да свие „доста еклектичното портфолио от хранителни марки“, с акцент върху сосовете, подправките и продуктите за ресторанти и други професионални кухни.

Но не всяка марка, която не отговаря на това описание, ще трябва да изчезне, допълва той.

"Ние не провеждаме спешна разпродажба. Винаги ще има марки, които не са идеално стратегически подходящи, но ще останат част от Unilever", казва Шумахер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:03 | 02.12.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още