Alibaba Group Holding в петък не успя да отговори на прогнозите на анализаторите за тримесечните си продажби, тъй като продължаващата икономическа несигурност ограничава потребителските разходи в Китай и натежава на вътрешния бизнес на гиганта в онлайн търговията, съобщава Ройтерс.
Въпреки това акциите на компанията, търгувани в САЩ, поскъпнаха с 3,3% в предборсовата търговия, след като отчете коригирана печалба от 15,06 юана (2,08 долара) на американска депозитарна акция, което надмина прогнозите за 14,88 юана.
Китайските потребители рязко намалиха разходите си, особено за стоки извън тези от първа необходимост, тъй като втората по големина икономика в света се затруднява да набере инерция на фона на имотната криза и повишената несигурност за младите хора на пазара на труда.
Това се отразява негативно на продажбите на дребно, които продължават да са под натиск, въпреки че големи търговци като Alibaba и JD.com предлагат промоции и отстъпки. В четвъртък JD.com също не успя да постигне очакваните приходи за тримесечието.
Alibaba се сблъсква със силната конкуренция на търговците на дребно с отстъпки, като Pinduoduo на PDD Holdings и Douyin, собственост на ByteDance, които привличат пестеливите купувачи с изключително ниски цени на всичко – от слушалки до пуловери.
За второто си фискално тримесечие, приключило на 30 септември, Alibaba отчете приходи в размер на 236,50 млрд. юана (32,72 млрд. долара) в сравнение със средната оценка на анализаторите за 240,17 млрд. юана, според данни, събрани от LSEG.
Приходите от подразделението Cloud Intelligence на Alibaba са скочили със 7% до 29,61 млрд. юана, стимулирани от все по-широкото внедряване на технологиите за изкуствен интелект.
„Растежът в нашия бизнес с облачни услуги се ускори спрямо предходните тримесечия, като приходите от публични облачни продукти нараснаха с двуцифрени числа, а приходите от продукти, свързани с изкуствен интелект, отбелязаха трицифрен ръст“, заяви главният изпълнителен директор Еди У.
Друг светъл лъч е ръстът в звеното за международна онлайн търговия на Alibaba, където приходите се увеличават с 29% до 31,67 млрд. юана благодарение на нарастващото търсене по света на китайски стоки на по-ниски цени.
Alibaba се фокусира върху подобряването на потребителското изживяване на своите китайски платформи за електронна търговия Taobao и Tmall и инвестира в програмата си за лоялност 88VIP, която предлага специални промоции на своите 46 млн. членове.