fallback

Денят на самотните сърца в Китай приключи с ръст на потребителите, но неясни продажби

Тазгодишното събитие, което започна на 14 октомври, е най-дългото досега

12:41 | 12.11.24 г.

Най-голямата китайска компания за онлайн търговия Alibaba Group съобщи, че е регистрирала „стабилен растеж“ на продажбите и „рекорден брой“на потребителите по време на тазгодишния Ден на самотните сърца – едноседмично събитие, което приключи в полунощ в понеделник.

Компанията не представи общите си приходи от продажби за периода, но заяви, че брутната стойност на продажбите на 45 бранда – включително Apple, Haier, Midea и Xiaomi – е надхвърлила 1 млрд. юана (138,62 млн. долара).

JD.com – втората по големина китайска компания за онлайн търговия, не разкри информация за продажбите, но отчете над 20% ръст на годишна база при броя на потребителите.

За миналогодишния период доставчикът на данни Syntun изчисли, че продажбите на големите платформи за онлайн търговия са се увеличили с 2,08% до 1,14 трлн. юана (157,5 млрд. долара). Оценките на трети страни за тазгодишното събитие още не са публикувани.

Първоначално 24-часово събитие за онлайн пазаруване, провеждано на 11 ноември всяка година в Китай, фестивалът Ден на самотните сърца се превърна в две седмици на промоции в платформите за електронна търговия в страната и във физическите магазини. Тазгодишното събитие, което започна на 14 октомври, е най-дългото досега.

Очакванията за ръст на продажбите за събитието, което се смята за показател на потребителското доверие, тази година бяха слаби, тъй като доверието във втората по големина икономика в света остава ниско на фона на продължителната имотна криза и макроикономическото забавяне.

Според проучване на Bain & Company, проведено преди началото на събитието, около три четвърти от респондентите казват, че ще похарчат същата или по-малка сума през 2024 г.

Големите китайски платформи за онлайн търговия, които някога представяха резултатите си за Деня на самотните сърца на гала събития с участието на известни личности, през последните години са много по-кротки и не са публикували данни за общата стойност на продажбите от 2022 г. насам.

Тази година домакинските уреди са се представили по-добре от миналата година, възползвайки се от националната схема за субсидиране на търговията на стойност 150 млрд. юана, обявена през юли, за да се стимулира потреблението.

По данни на JD.com трансакциите при 519 категории домакински уреди и техника са се увеличили с 200% на годишна база, като сред най-продаваните категории са енергийно ефективни климатици, прахосмукачки роботи и умни тоалетни.

Друг потребителски сектор, в който се наблюдава неочакван ръст, са колекционерските играчки и хобитата – категория, която включва стоки, свързани с аниме, комикси и игри, популярни сред младите хора в Китай.

Според данни на Alibaba марката за дизайнерски и колекционерски играчки, включително MiHoYo, Pop Mart, Paperpresented и Jellycat, е надхвърлила 100 млн. юана в GMV.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:41 | 12.11.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още