fallback

Продажбите на Unilever растат, докато преструктурирането набира скорост

Компанията заяви, че отделянето на бизнеса ѝ със сладоледи, който е бил най-бързо растящото ѝ подразделение през тримесечието, върви по план

13:18 | 24.10.24 г.

Ръстът на продажбите на Unilever се ускорява, докато преструктурирането на компанията за потребителски стоки, започнато от главния изпълнителен директор Хайн Шумахер, набира темп, съобщава Bloomberg.

Приходите са се увеличили с 4,5% през третото тримесечие до 15,2 млрд. евро, надвивайки очакванията за ръст от 4,3%, очакван от анализаторите. Потребителите са купували повече от марките на компанията, като обемът на продажбите се е увеличил четвърто поредно тримесечие, добави компанията.

Unilever е в процес на преструктуриране, което включва отделяне или продажба на бизнеса ѝ със сладоледи и инициатива за намаляване на разходите, която ще доведе до съкращаване на 7500 работни места на световно ниво. Компанията заяви, че отделянето на бизнеса ѝ със сладоледи, който е бил най-бързо растящото ѝ подразделение през тримесечието, върви по план, като се очаква да бъде приключено до края на следващата година.

Шумахер полага усилия да възстанови доверието на инвеститорите след период на слабо представяне. Подобно на други компании за потребителски стоки, той се опитва да отдръпне Unilever от растежа, основан на цените, след период на висока инфлация, и да върне фокуса върху увеличаване на обемите.

Усилията му срещат предизвикателство в слабите потребителски нагласи в страни като САЩ и Китай. Растежът през третото тримесечие бе забавен от икономическите трудности в Китай, спада на цените в Индия и оперативните предизвикателства в Индонезия, където купувачите бойкотират западните марки заради войната в Газа.

Някои компании преминават към растеж, воден от обема, по-успешно от други. Най-голямата хранителна група в света Nestle снижи годишната си прогноза миналата седмица,.

Unilever потвърди годишната си цел за основен ръст на продажбите между 3% и 5%, като по-голямата част от него ще дойде от обема. Очаква се основният оперативен марж за цялата година да бъде поне 18%.

Задминаването на оценките с резултати от Unilever е „необичайно“, но това само по себе си е „свидетелство за степента, в която Unilever е реабилитиран“, заяви в бележка анализаторът на RBC Джеймс Едуардс Джоунс.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:18 | 24.10.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още