През третото тримесечие на годината Heineken NV е продала по-ограничени от очакваното обеми бира поради спад на търсенето в Северна и Южна Америка и Азиатско-Тихоокеанския регион. Причината за това е, че потребителите в световен мащаб не бързат да увеличават разходите си въпреки забавянето на инфлацията и повишаването на доходите.
Нидерландската пивоварна съобщи, че продадените обеми са се увеличили с 0,7% през третото тримесечие, което не отговаря на прогнозите икономистите в проучване на Bloomberg за ръст от 2,02%.
Heineken, която произвежда марки бира, сред които Amstel, изпитва затруднения на пазара в САЩ, където потребителските разходи са сериозно намалени през последните години.
Лошите метеорологични условия през лятото на места в Европа пък доведе до това, че пивоварните не успяха да се възползват напълно от спортните събития, които традиционно привличат клиенти в заведенията. Обемът на продажбите в Северна и Южна Америка е спаднал с 1,3%, но въпреки това компанията запази прогнозата си за оперативна печалба за цялата година между 4% и 8%.