fallback

Продажбите на IKEA за финансовата 2024 г. се свиват заради намаленията

Компанията се опитва да остане достъпна за клиентите си

17:38 | 10.10.24 г.
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на IKEA за 2024 г. са се свили, след като веригата магазини за мебели понижи цените в опит да остане достъпна за клиентите си, съобщава Bloomberg.

Валутно коригираните продажби на шведската компания са намалели с 4% до 45,1 млрд. евро за фискалната 202 г., след като удариха рекорд предишната година, когато цените бяха повишени заради ускоряващата се инфлация.

Макар че приходите са се понижили през годината до края на август, IKEA заяви, че намаляването на цените на най-популярните ѝ продукти е довело до по-голям пазарен дял, повече посещения в магазините и увеличаване на онлайн трафика.

„Когато намаляваме цените, бизнес моделът работи“, каза Йон Абрахамсон Ринг, главен изпълнителен директор на Inter Ikea Group, световен франчайзодател на марката. „Когато увеличаваме цените, има риск за бизнес модела.“ В интервю в магазин на Ikea в Бруклин, Ню Йорк, той добави, че обемите също са се повишили.

Компанията, която традиционно не се занимава с онлайн търговия, инвестира, за да подобри възможностите си в интернет. Онлайн продажбите формират 26% от общите през 2024 г. спрямо 5% през 2019 г. Според Ринг това се дължи на увеличаването на местата за получаване на стоки.

През годината IKEA откри три магазина в пълен размер, 8 по-малки магазина и 44 нови специализирани места за взимане на стоки. IKEA, която работи в 63 държави и има над 200 хил. служители, повиши цените през 2022 г., след като отчете инфлационни разходи в размер на 1 млрд. евро. Тогава Ринг заяви, че „душата ме боли“ заради повишенията.

През изминалата фискална година компанията е намалила цените с около 10%, казва Абрахамсон Ринг, добавяйки, че компанията се надява да може да продължи да свива разходите и занапред.

„IKEA винаги трябва да понижава цените всяка година с няколко процентни пункта“, казва той и допълва: „Това е моделът, по който се развиваме.“

Ниските цени са основна част от привлекателността на големия търговец на дребно и той успява да подбие цените на конкурентите си отчасти благодарение на практиката си да продава мебелите си в разглобен вид, като частите се доставят подредени в плоски кашони, което спестява разходи за доставка.

За 2025 г. IKEA залага на това, че потребителите ще харчат за подобряване на спалните си и местата за съхранение на дрехите. Тъй като се очаква инфлационният натиск да отслабне през 2026 г., а жилищното строителство се увеличава, компанията се подготвя да даде тласък на бизнеса си с кухни, казва Абрахамсон Ринг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:39 | 10.10.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още