fallback

Царуването на най-богатия човек в Китай приключи след само 18 дни

Колин Хуан вече не е най-богатият човек в страната след разочароващия отчет на компанията майка на Temu

10:31 | 27.08.24 г. 1
Автор - снимка
Създател

Царуването на Колин Хуан като най-богатият човек в Китай трая само около две седмици.

Поевтиняването на акциите на PDD Holdings – компанията майка на гиганта за електронна търговия Temu, изтри от състоянието на Хуан 14,1 млрд. долара, най-голямата му загуба за ден. Сега той е не втори, а четвърти по богатство в Китай с нетно състояние от 35,2 млрд. долара, показват данни на Bloomberg Billionaires Index. 

Това е драстичен спад за основателя на PDD, който на 8 август стана първият технологичен магнат, оглавил редиците на най-богатите китайци за повече от три години. Тогава той измести милиардерът в бизнеса с бутилирана вода Джун Шаншан, който се върна на първо място с богатство от 50 млрд. долара.

Състоянието на Колин Хуан и Джун Шаншан от началото на годината. Графика: Bloomberg LP

По-рано PDD отчете тримесечни приходи, които не отговориха на очакванията на анализаторите и предупреди за забавяне на ръста на продажбите. Главният изпълнителен директор Чън Лей също така е заявил, че настоящата посока на компанията не е устойчива. Акциите на компанията, листнати в САЩ, изтриха 29% от стойността си – най-големият им спад изобщо.

Ръководството помрачи и очакванията за възможно изплащане на дивидент и обратно изкупуване на акции през следващите години.

Хуан основава PDD през 2015 г., след като преди това има няколко бизнеса за гейминг и електронна търговия. Бившият инженер на Google бързо се изкачва в класациите на най-богатите хора, като нетното му състояние достигна връх от 71,5 млрд. долара в началото на 2021 г. През 2020 г. той се оттегли от поста главен изпълнителен директор на PDD и година след това и борда като председател, след като властите в Китай започнаха кампанията си срещу китайските технологични гиганти.

Платформата за електронна търговия е известна с предлагането на евтини продукти и мащабните си рекламни кампании, привличащи търсещи изгодни сделки потребители. Тя разшири бизнеса си извън Китай под бранда Temu и бързо стана едно от най-сваляните приложения в САЩ след успешния си дебют през 2022 г. Оттогава е основна конкуренция на други китайски гиганти за онлайн търговия като Shein и дори Amazon.com в определени сегменти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:31 | 27.08.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още