fallback

Estee Lauder продължава да среща трудности във възстановяването на бизнеса си

Компанията даде разочароваща прогноза за ръста на приходите си

23:29 | 19.08.24 г.
Автор - снимка
Създател

Estée Lauder Cos. прогнозира ръст на приходите, който се оказа под очакванията на анализаторите – знак, че дългоочакваното възстановяване на козметичната компания се е сблъскало с нова пречка, пише Bloomberg.

В понеделник компанията заяви, че очаква между 1% спад и 2% ръст на приходите си за настоящата фискална година. Анализатори, анкетирани от Bloomberg, прогнозират 5,6% увеличение на показателя до 16,5 млрд. долара. Козметичният гигант посочва продължаващите спадове на престични козметични продукти в Китай, което отразява „постоянните слаби настроения сред китайските потребители“.

„Въпреки че прогнозата за нашите приходи и печалба за фискалната 2025 г. са разочароващи, тази година ще направим важни крачки, докато променяме стратегията си“, коментира главният изпълнителен директор Фабрицио Фреда.

Цената на акциите на компанията се понижи с 8,4% преди началото на борсовата търговия в Ню Йорк.

По-рано днес Estée Lauder заяви, че дългогодишният главен изпълнителен директор ще се оттегли в края на юни 2025 г. Фреда разработи план за връщане на една от най-големите козметични компании в света към успеха и да ѝ възвърне част от пазарния дял, който отстъпи на конкуренти като L'Oréal и по-малки брандове в САЩ и Китай. Той обеща да намали разходите, да се възползва по-бързо от тенденциите за красота в социалните мрежи и да се ориентира към продажбата на стоки на някои от брандовете, включително Clinique, в Amazon.com. Estée Lauder отдавна избягваше последното от опасения, че може да подкопае възприятието на потребителите за нейните марки като по-висок клас.

Компанията се измъква от финансова дупка, причинена от срива в продажбите в безмитни магазини, предимно в туристически дестинации в Китай и други части на Азия. След пандемията пътуванията се възстановяват по-бавно, отколкото очакваха ръководителите на Estée Lauder. Въпреки че бизнесът с търговия на дребно по време на пътувания започна да се възстановява през тримесечието, завършило на 31 март, потребителското търсене в Китай, както и в САЩ, е слабо. И двете страни донесоха огромен растеж на компанията в годините преди пандемията.

Ръководството на Estée Lauder също така се опитва да възстанови доверието на инвеститорите и анализаторите, след като през изминалата година многократно сви прогнозите, оставяйки на моменти впечатлението, че няма солидна представа за динамиката, влияеща на бизнеса.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:29 | 19.08.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още