fallback

Walmart надмина очакванията с резултатите си за тримесечието

Приходите на най-голямата верига за търговия на дребно са нараснали с близо 5%

15:57 | 15.08.24 г.

Отчетът на Walmart за второто тримесечие на годината надмина прогнозите на анализаторите, след като приходите на най-голямата верига за търговия на дребно са нараснали с близо 5% през периода от април до юни, предаде CNBC.

От американската компания отчитат, че физическите магазини и сайтът ѝ са привлекли повече посетители, а продажбите извън сектора за хранителни стоки са се увеличили. В резултат ръководството на Walmart повиши прогнозата си за цялата година.

Сега компанията очаква продажбите ѝ да нараснат с 3,75% до 4,75% през цялата 2024 г., а печалбата да бъде между 2,35 и 2,43 долара на акция.

В интервю за CNBC главният финансов директор на най-голямата корпорация в света Джон Дейвид Рейни заяви, че по-добрите перспективи пред компанията отразяват силните резултати през първата половина на годината.

„Виждаме, че нашите клиенти продължават да са взискателни, да търсят стойност и да се фокусират върху неща като стоки от първа необходимост, а не върху разходи от второстепенно значение“, каза той.

На този фон Walmart се радва на още един обещаващ показател: продажбите на стоки с общо предназначение, като например консумативи за тревни площи и градини. Техните продажби са били с положителен знак за първи път от 11 тримесечия насам. Все пак тези продажби са се увеличили съвсем леко, уточни Рейни.

Сравнимите продажби на веригата в САЩ са нараснали с 4,2% през второто тримесечие в сравнение с предходния период, което също надхвърли очакванията на анализаторите. Показателят включва продажбите от магазините и клубовете, отворени от поне една година.

С отчета си компанията, чиято централа се намира в Арканзас, предлага поглед към състоянието на американските домакинства и перспективите за икономиката като цяло. Като най-голям търговец на дребно в страната, Walmart е в уникална позиция да предлага информация за това къде потребителите харчат и пестят. Репутацията на компанията като доставчик на изгодни стоки повиши продажбите през последните две години, тъй като инфлацията накара повече купувачи с по-високи доходи да посещават нейните магазини и уебсайт.

По данни на Министерството на труда на САЩ от юли инфлацията се е забавила и се е върнала на историческите си нива. Индексът на потребителските цени, който измерва цените на широк набор от стоки и услуги, нарасна с 2,9% през миналия месец в сравнение с година по-рано. Това е най-ниското му ниво от март 2021 г. насам.

Въпреки това цените са много по-високи от тези преди пандемията от Covid-19, което разочарова и затруднява потребителите. Докладът на Министерството на труда за заетостта в началото на месеца също породи опасения и доведе до пазарен срив, тъй като ръстът на работните места се забави, а нивото на безработица нарасна повече от очакваното.

Докладите за приходите на някои водещи компании през изминалите дни засилиха притесненията за икономиката. Във вторник Home Depot надхвърли очакванията за тримесечната си печалба и приходи, но предупреди за забавяне на продажбите през втората половина на годината и за предпазливост на американците, дори сред клиентите със средни и високи доходи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:57 | 15.08.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още