fallback

Контролът на разходите се отплаща на Just Eat Takeaway

Компанията за доставка на храна надмина прогнозата за финансовите си резултати

14:21 | 31.07.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Печалбата на Just Eat Takeaway.com за първото полугодие надмина очакванията на анализаторите, докато европейската компания за доставки на храна намалява разходите и подобрява оперативната си ефективност, пише Bloomberg.

Коригираната печалба преди данъци, лихви, обезценка и амортизация се повиши с 42% до 203 млн. евро през първите шест месеца на годината, гласи изявление на базираната в Амстердам компания. Това е над средната прогноза за 196,6 млн. евро, дадена от анализатори, анкетирани от Bloomberg.

Разходите за куриер на Just Eat, които включват главно разходите за ангажиране на работници чрез агенции и компании за доставка на трети страни, са намалели през периода. Тя е свила цената на поръчка като е опростила модела си за доставка във Великобритания.

Компанията иска да увеличи поръчките като разшири клиентската си база чрез програми за лоялност и партньорства. Освен това диверсифицира бизнеса си и посегна към близки сегменти през последните няколко тримесечия като хранителните стоки, здравето и красотата.

През юни компанията включи партньорство с Amazon.com, където членовете на абонаментната програма Prime в Германия могат да получат безплатна доставка от Just Eat на стойност над 15 долара. През май Amazon повиши дела си в американското звено на JustEat – Grubhub, и разшири партньорството си с компанията да позволи на американските потребители да поручват храна за вкъщи в уебсайта и приложението на търговеца на дребно.

В момента Just Eat проучва частична или пълна продажба на Grubhub, която отбелязва „силен напредък“ в посока рентабилност, коментира компанията.

Общата стойност на поръчките, направени в платформата на Just Eat, възлиза на 13,2 млрд. долара за първата половина на годината, което надмина очакванията на анализаторите. Регионите на Северна Европа и Великобритания са записали растеж на брутната стойност на трансакциите през периода, докато Северна Америка и Южна Европа, както и Австралия и Нова Зеландия, са отчели спад.

Наскоро Just Eat обяви план за прекратяване на дейността си в Нова Зеландия. Освен това възнамерява да напусне френския пазар. Компанията запази прогнозата си за годината и обяви програма за обратно изкупуване на акции за до 150 млн. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:21 | 31.07.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още