Производителят на спиртни напитки Diageo отчете 4,8% спад на годишната печалба, което се оказа малко под очакванията на анализаторите. Причина за това е значителният спад на продажбите в Латинска Америка и Карибите, предава Ройтерс.
Най-големият производител в сектора се бори да си върне доверието на инвеститорите, след като натрупа непродадени запаси в Мексико и Бразилия, което доведе до предупреждение за печалбата и загубата на пазарен дял в най-голямата му територия – Съединените щати.
Производителят на уиски Johnnie Walker и джин Tanqueray заяви, че спадът на годишната му органична оперативна печалба до голяма степен се дължи на 21-процентното понижение на приходите от продажби в Латинска Америка и Карибите – печеливш регион за компанията.
Главният изпълнителен директор Дебра Крю заяви, че компанията предприема стъпки, за да реши проблемите си в региона и да подобри представянето си и на други места.
„Уверени сме, че потребителската среда се подобрява, а действията, които предприемаме, ще ни върнат към растежа“, коментира тя.
Анализатори очакваха 4,5% спад на годишната оперативна печалба. Diageo по-рано заяви, че приходите ѝ от продажби в Латинска Америка и Карибите ще спаднат с между 10 и 20 на сто.
Като цяло нетните приходи от продажби на групата също са малко по-слаби от очакваните, като са намалели с 0,6%.