Приходите от продажби на McDonald’s се понижиха през второто тримесечие за първи път от 2020 г. Така те не успяха да отговорят на очакванията на анализаторите за лек растеж, пише Bloomberg.
Приходите от продажби на веригата от ресторанти, отворени от поне година, са спаднали с 1% спрямо година по-рано. Всеки един от географските сегменти на McDonald’s е записал спад на приходите. В Съединените щати тенденцията отчасти се дължи на спада на пешеходния трафик във физическите обекти на компанията.
Цената на акциите остана почти без промяна преди началото на борсовата сесия в Ню Йорк. Стойността на книжата на McDonald’s се е понижила с 15% от началото на годината до края на сесията в петък, спрямо ръст от 14% на широкия борсов индекс S&P 500 през същия период.
Ръстът на приходите от продажби на McDonald’s се забави тази година, тъй като ресторантите ѝ по целия свят започнаха да продават по-малко Big Mac, защото потребителите са притиснати от годините на увеличение на цените и ограничените бюджети на домакинствата. В края на последното тримесечие компанията пусна оферта за 5 долара за ястие, за да убеди американците, че все още е достъпна опция. Ранните резултати предполагат, че тя привлича клиенти, въпреки че увеличението на продажбите ще се усети по-късно тази година. Освен това компанията въведе лимитирани елементи в менюто, надявайки се да привлече клиенти и по този начин.
Веригата ще остане фокусирана върху „надеждна, ежедневна стойност“, коментира главният изпълнителен директор Крис Кемпчински. Други стратегически приоритети на гиганта включват гамата от пилешки продукти на веригата и нейната програма за лоялност.
Извън Съединените щати бойкотите срещу войната между Израел и „Хамас“ продължават да нанасят удари на продажбите в сегмента, който включва Близкия изток. По-рано компанията предупреди, че спадът ще продължи, докато конфликтът не бъде решен. McDonald’s също така записа спад на приходите от продажби в обектите, отворени поне от година, в Китай и Франция.
Показателят, който включва бизнеса с нови ресторанти, също се е понижил, което предполага, че откриването на нови заведения не компенсира слабостите в по-старите звена. Веригата е в разгара на амбициозен план за експанзия, като се прицелва към 50 хил. ресторанта по целия свят до 2027 г., спрямо около 42 хил. в началото на тази година.
Като се изключат някои елементи, печалбата е достигнала 2,97 долара на акция през първото тримесечие, като не е оправдала очакванията на анализаторите. Същевременно компанията запази прогнозата си за отварянето на нови магазини и за оперативния си марж.