fallback

Unilever задмина очакванията за печалбата въпреки разочароващите продажби

Компанията запази прогнозата си за ръста на основните продажби за цялата година

18:09 | 25.07.24 г.

Unilever надви очакванията за печалбата за първото полугодие, подкрепена от устойчивото ценообразуване, макар че ръстът на продажбите разочарова, съобщава Ройтерс.

Акциите на производителя на сапуните Dove и сосовете Hellmann’s поскъпнаха с 6,8% в началото на търговията до върха на лондонския индекс FTSE 100 и задържат ръста си.

Unilever отчете ръст от 3,9% на основните продажби през второто тримесечие, което е под увеличението от 4,2%, очаквано от анализаторите в консенсусна оценка на компанията.

Компанията запази прогнозата си за ръста на основните продажби за цялата година от 3% до 5%, основно воден от обема, а очакванията ѝ за основния оперативен марж от най-малко 18% са по-силни от тези на пазара.

Швейцарската Nestle също отчете по-нисък от очаквания ръст на продажбите за полугодието в четвъртък и понижи прогнозата си за цялата година.

„Има много какво да се направи, но оставаме фокусирани върху превръщането на Unilever в бизнес с трайно по-добри резултати“, казва изпълнителният директор Хайн Шумахер в изявление.

След продължителна глобална криза с разходите за живот, някои производители на потребителски стоки намаляват повишенията на цените си, надявайки се да привлекат обратно купувачите, които се насочиха към по-евтини продукти, често под марки на супермаркетите.

Основният ценови ръст на Unilever за тримесечието е по-малък от очакваното на ниво от 1%, но основният ръст на обема на продажби изпревари прогнозите с равнище от 2,9%.

Индустрията се затруднява с нарастващите разходи от няколко години, като всичко от слънчогледово олио и доставката до опаковки, зърнени култури и електроенергия стана по-скъпо по време на и след пандемията и руската инвазия в Украйна.

Основната оперативна печалба на Unilever се е повишила със 17% до 6,1 млрд. евро за шестте месеца до края на юни, надминавайки пазарните очаквания за 5,44 млрд. евро.

Основният оперативен марж се увеличава с 250 базисни пункта до 19,6%, въпреки че компанията очаква да се забави през втората половина.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:09 | 25.07.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още