fallback

Европа и САЩ натежават върху продажбите на потребителски стоки

Анализатори и инвеститори изразяват тревогите си от няколко тримесечия, че компаниите не успяват да си върнат потребителите

18:47 | 19.07.24 г.

Гигантите в сектора на потребителските стоки, включително Nestle, Kraft Heinz и Reckitt, вероятно ще отчетат слаб ръст на продажбите за второто тримесечие в Европа и САЩ, тъй като потребителите избират брандове, които се представят по-добре в забавяне на ценовите повишения, показва данни на Nielsen.

Анализатори и инвеститори изразяват тревогите си от няколко тримесечия, че производителите на храни, козметика и домакински продукти не успяват да си върнат потребителите, които отблъснаха, когато вдигнаха цените в рамките на две години след началото на пандемията, съобщава Ройтерс.

Инфлацията предизвика глобална криза с разходите за живот, като увеличенията в Северна Америка се разпространиха към Европа и останалата част от света.

Способността да намаляваш цените – и да ги поддържаш, в сектора на потребителските стоки и храни определя кои компании ще отчетат по-добри продажби, ще увеличат пазарния дял и ще защитят маржовете си.

Обемът на продажбите и ръстът на маржовете ще бъдат ключовите индикатори за представянето това тримесечие, като продуктовите иновации също са приоритет, казва анализаторът на Barclays Уорън Акерман. По-малко заможните потребители в САЩ остават под натиск, добавя той.

„Unilever и Danone изглежда имат инерция при обемите, но въпросите около Nestle остават“, казва Акерман.

През април Nestle не отговори на оценките за органичния ръст на продажбите за първото тримесечие, след като най-голямата компания за пакетирани храни в света продължи да вдига цените и съответно продаде по-малко продукти, особено в Северна Америка.

Оценките за продажбите в магазините в Европа на компании като Reckitt, Kellogg и P&G показват спад в доларово изражение през всеки един от последните три месеца, показват данни на Nielsen, анализирани от Barclays.

Очакванията за Reckitt, Nestle и Henkel са да отчетат по-ниски продажби в магазините в САЩ за тримесечието и по-малък пазарен дял в няколко категории, показват още данните.

Конкуренцията на частни марки

PepsiCo остана под очакванията за приходите през второто тримесечие миналата седмица, тъй като поредица от повишения на цените и конкуренция от частни марки забавиха продажбите на пакетираните ѝ храни и газирани напитки основно в Съединените щати, които са най-големият ѝ пазар.

„Тъй като някои конкуренти, особено частни марки, увеличават пазарния си дял, в среда на по-ниски цени ще бъде интересно да се види дали марковите потребителски продукти могат да подобрят своя пазарен дял“, казва Тинеке Фрики, портфолио мениджър в Waverton Investment Management, която инвестира в Unilever и Reckitt.

„Unilever най-вече заяви, че иска да си възвърне част от загубения пазарен дял. Това може да стане чрез по-ниски цени, но често е по-индиректно чрез промоции, като 2 продукта на цената на един и т.н.“, добавя тя.

Според данните на Nielsen продажбите в магазини на Danone, Kellogg и Unilever са нараснали в Европа и САЩ най-вече през тримесечието до края на юни. Unilever е подкрепена от ръст при стоките за бита и личните стоки, макар че хранителните ѝ марки, които включват супите Knorr soup и сладоледа Ben & Jerry, губят пред по-евтините конкуренти.

Unilever се опитва да подобри производителността, за да съживи растежа след няколко тримесечия на слабо представяне. Миналата седмица компанията заяви пред вътрешни мениджъри, че до края на 2025 г. в Европа ще бъдат съкратени 3200 позиции.

Акерман от Barclay казва, че картината е "сложна" в останалата част на света.

„Като цяло потребителите се чувстват стресирани и имат по-голям избор при харченето“, добавя Акерман. „Те свиват разходите и намаляват хранителните отпадъци. Пътуванията до ресторанти намаляват, което на теория би трябвало да помогне за консумацията на храна вкъщи“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:48 | 19.07.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още