Pernod Ricard заяви в сряда, че е договорила продажбата на по-голямата част от виненото си портфолио на собствениците на австралийската Accolade Wines, разделяйки се с изоставащо подразделение, за да се фокусира върху основния си бизнес с високоалкохолни продукти, съобщава Ройтерс.
Вторият по големина западен производител на алкохолни напитки планира да продаде брандовете си вино от Австралия, Нова Зеландия и Испания, включително популярни марки като Jacobs Creek, Stoneleigh и Campo Viejo, като продажбата подлежи на регулаторни одобрения. Цената на сделката не е обявена.
С хода Pernod ще се фокусира върху портфолиото си от високо алкохолни напитки като водка Absolut и коняк Martell, най-вече ликьори с по-високи цени. Компанията запазва брандове шампанско като Mumm и американските си и френски марки вино, както и такива в Аржентина и Китай.
Pernod казва в изявление, че сделката ще ѝ позволи да насочи ресурси към брандове, които са двигатели на растежа, а бившите ѝ марки вино ще са собственост на отдаден играч в сектора с глобални продажби.
Продажбите на вино формират само 4% от продажбите на Pernod през финансовата година, приключила през юни 2023 г., когато намаляха с 2%. Компанията се фокусира все повече върху скъпи високоалкохолни напитки, тъй като виното губи фенове за сметка на бира и алкохолни напитки на западните пазари. Потреблението в Китай – преди пазар на вино с висок растеж, сега се свива.
Винената индустрия на световно ниво се бори с прекомерно предлагане, принуждавайки някои производители да унищожават лозя, а през последните години реколтите са ударени и от лошото време.
Консорциумът от инвеститори, който притежава Accolade – Australian Wine Holdco Limited (AWL), се състои от фондове, подкрепени от американския гигант за частни инвестиции Bain Capital и други. AWL казва, че ще обедини активите на Pernod с Accolade.
Според Pernod се очаква сделката да приключи през втората половина на 2025 г.