fallback

Тримесечните приходи на PepsiCo се разминаха с прогнозите

Tърсенето на пакетирани храни и газирани напитки се забавя

16:30 | 11.07.24 г.

Приходите на PepsiCo за второто тримесечие не оправдаха очакванията на анализаторите, след като поредица от повишения на цените и конкуренция от страна на частни марки са забавили продажбите на нейните пакетирани храни и газирани напитки основно в САЩ, най-големия пазар на компанията.

Приходите на компанията са нараснали с 0,8% до 22,50 млрд. долара през тримесечието, докато анализаторите очакваха приходи за 22,57 млрд. долара.

Анализаторите посочват, че цените на продуктите, които започват да се нормализират след почти две години на многократни повишения, все още са по-високи от нивата преди пандемията от Covid-19. Това дава на компании като PepsiCo малко пространство за увеличаване на цените, докато обемът на продажби се свива, предава Ройтерс.

Американската корпорация е повишила цените на продуктите си средно с 5% за тримесечието, приключило на 15 юни, в съответствие с първото тримесечие. Въпреки това общите органични обеми са се свили с 3% през отчетния период.

Ръководителите на компанията поясниха, че от началото на годината досега резултатите в много хранителни категории, включително пакетираните храни, са били слаби, а потребителите са станали по-съзнателни по отношение на стойността на разходите и предпочитанията към различни марки, опаковки и канали за пазаруване.

Frito-Lay North America, която продава чипсовете Lay's и Doritos, допринася с около 27% за общите приходи на PepsiCo през фискалната 2023 г. и е вторият по големина бизнес на гиганта след звеното за напитки в Северна Америка, което формира около 30% от общите продажби.

Акциите на компанията поевтиняха с 2,2% след публикуването на данните. PepsiCo съобщи още, че очаква органичните приходи за фискалната 2024 г. да се увеличат с около 4% в сравнение с предишните очаквания за най-малко 4 на сто.

Все пак намаляването на производствените и други разходи от пиковете на пандемията, както и въздействието на повишаването на цените, са помогнали на PepsiCo да отчете коригирана печалба от 2,28 долара на акция, задминавайки прогнозите на LSEG за 2,16 долара на акция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:31 | 11.07.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още