fallback

Системата на Кока-Кола в България е купила стоки и услуги за 222 млн. лева от местни доставчици през 2023 г.

Икономическото въздействие на Системата на Кока-Кола в България за 2023 г. се изразява в добавена стойност от над 994 млн. лева по цялата верига на стойността

11:58 | 08.07.24 г.
Автор - снимка
Създател

На специално събитие, пред представители на бизнеса, неправителствения сектор и медиите, Системата на Кока-Кола в България представи социо-икономическото си въздействие за последната година.

Саша Маркович, генерален директор на Кока-Кола ХБК България, приветства гостите: „Като най-големия производител на безалкохолни напитки в страната, ние осъзнаваме отговорността си не само към нашите близо 40 000 клиенти и партньори, но и пред обществото, околната среда и бъдещите поколения. Постигнатите резултати ни мотивират да се стремим към по-високи цели, а именно да постигнем нетни нулеви емисии до 2040 г., а до 2030 г. да събираме и рециклираме 100% от опаковките, които пускаме на пазара. Стремежите и очакванията към нас са още по-амбициозни, след като с цялостното си бизнес представяне екипът ни в България спечели най-голямата награда сред всички 29 пазара, част от Кока-Кола ХБК - купата „Andrew David“.

Саша Маркович. Снимка: Кока-Кола България

Той допълни: „Тайната съставка в рецептата за всички наши успехи винаги е бил екипът. В Системата на Кока-Кола в България работят 3270 души в заводите и офисите ни. Гордеем се с иновациите, които внедрихме в Кока-Кола ХБК България, за да подобряваме непрекъснато начина си на работа, например инициативата ни „Oxygen”, която не само спести над 24 000 часа труд на колегите, но и подобри ангажираността на екипа и клиентското удовлетворение.“

Икономическото въздействие на Системата на Кока-Кола в България за 2023 г. се изразява в добавена стойност от над 994 млн. лева по цялата верига на стойността. Общият ѝ принос се равнява на 0,5% от брутния вътрешен продукт на страната, а всеки 1 лев, похарчен за напитки на Кока-Кола, води до приходи от 0,75 лева за България. Системата затвърждава подкрепата си към българската икономика и чрез закупуването на стоки и услуги за 222 млн. лева от местни доставчици.

„Кока-Кола присъства в България от почти 60 години и днес се радваме, че сме местен бизнес със значителна роля в икономиката на страната. България играе важна роля за Кока-Кола и това е видно от факта, че 5 компании от нашата Система са активни тук. Кока-Кола България отговаря за маркетинговите стратегии на съществуващото портфолио и за лансирането на нови и иновативни продукти. Един от 5-те ни най-големи глобални партньори в областта на бутилирането е представен в страната - Кока-Кола ХБК, заедно с двата си центъра за споделени бизнес и ИТ услуги. Кока-Кола Юропасифик Партнърс също са представени със своя център за споделени услуги. Това уникално предимство, съчетано с лидерската ни позиция в бранша в България, идва с отговорността да създаваме стойност за българското общество. Нашата цел е да освежаваме света и да предизвикаме промяна. Фокусираме се върху обичани марки, създадени по устойчив начин, за по-добро споделено бъдеще", заяви Бошко Попесков, изпълнителен директор на Кока-Кола България.

Бошко Попесков. Снимка: Кока-Кола България

Анализът сочи още, че компаниите от Системата на Кока-Кола в България са генерирали пряко приходи в размер на над 234 млн. лева. Същевременно те са платили преки данъци за 50 млн. лева и са допринесли за още над 371 млн. лева данъци непряко, от които 221 млн. лева под формата на ДДС. Сумата се равнява на близо 1% от данъчните приходи на България, както и на около 2/3 от държавните разходи за култура1 или на сумата, необходима за финансиране на годишните образователни разходи на близо 170 хил. ученици в начален или предучилищен етап2.

Снимка: Кока-Кола България

Детайли за социо-икономическото въздействие на Системата на Кока-Кола в България за 2023 г. може да намерите тук.

1 Държавни разходи за културни услуги през 2021 г. (по последни данни): 310 млн. евро (Евростат).

2 На база държавните разходи за предучилищно и начално образование и учениците, записани на тези нива през 2021 г. (съответно 570 млн. евро разходи и 453 403 ученици, Евростат)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:46 | 08.07.24 г.
Още от Търговия и потребителски стоки виж още