fallback

Ikea губи 5000 долара, когато работник напуска, затова започнала да плаща повече

Заетостта в сектора на търговията на дребно продължава да расте в последните месеци, което прави напредъкът на компанията забележителен

12:34 | 23.06.24 г.

Служители на Ikea напускат масово в САЩ. Във Великобритания и Ирландия половината от новонаетите служители си тръгват преди да е изтекла първата им година. В световен план всяко напускане струва на Ikea 5000 долара или повече за намиране на заместник, пише Bloomberg.

За да спре "кървенето", шведският гигант в продажбите на мелеби трябваше да разбере откъде идва недоволството на служителите и да намери бързо решение. До 2022 г. над 62 хил. служители са напуснали в рамките на една година по различни причини. Това се равнява на около една трета от работната сила и недостигът на работна ръка по време на пандемията затрудни запълването на редиците.

Служителите „извендъж станаха крайно недостатъчни“, казва Йон Абрахамсон Ринг, главен изпълнителен директор на Inter Ikea Group, която управлява под франчайз структура от всички магазини на Ikea, в интервю в Ню Йорк. Ikea е съсредоточена върху неща, които много компании говорят, че трябва да направят, но не успяват да приложат наистина – повишаване на заплащането, повече гъвкавост за служителите на предна линия и използването на нововъзникващи технологии, за да улесняват служителите и техните клиенти.

Резултатите са поразителни – доброволното текучество в САЩ намалява до около една четвърт от служителите до края на 2023 г. спрямо една трета година по-рано. В световен план в над 600-те магазина и склада на компанията майка делът на напускащите намалява до 17,5% през април спрямо 22,4% през август 2022 г. Макар че доброволното напускане спада при много от постовете на т. нар. „бели якички“, тъй като наемането на хора се забавя, заетостта в сектора на търговията на дребно продължава да расте през последните месеци, което прави напредъкът на Ikea забележителен.

В IKEA повече служители се задържат. Графика: Bloomberg LP

Работните места в търговията на дребно често са белязани от ниско заплащане, хаотични графици и гневни клиенти, което помага да се обясни защо делът на напускащите при служителите в търговията на дребно е с над 70% по-висок, отколкото в други отрасли в САЩ, според доклад на McKinsey & Co. от 2022 г. Половината от тях обмислят да напуснат работа, установи McKinsey, а от тях половината искат да излязат напълно от търговията на дребно.

Положението не е по-добро в други части на света – британските търговци на дребно обичайно трябва да заменят един на всеки двама работници всяка година.

„Привличането, развиването и задържането на таланти трябва да се превърне във водеща точка в дневния ред на главните изпълнителни директори в търговията на дребно“, препоръчва докладът на McKinsey. Авторите му отбелязват, че предизвикателството е нараснало на фона на инфлацията и средата, където профсъюзите все повече показват мускулите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:12 | 23.06.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още