fallback

Продажбите на Target продължават да се свиват за поредно тримесечие

Компанията очаква сравнимите продажби за текущото тримесечие да останат без промяна или да се повишат с до 2%

16:59 | 22.05.24 г.

Бизнесът на американската верига супермаркети Target продължава да се свива, но с по-бавни темпове от миналата година, затруднявайки се да се върне към растеж, съобщава Wall Street Journal.

Сравнимите продажби – от магазини и дигитални канали, работещи поне една година – са намалели с 3,7% за трите месеца до 4 май. Това е четвъртото поредно тримесечие на спад. Продажбите на стоки за дома, мебели, облекло и храна са се свили в сравнение със същия период на миналата година, заявиха от компанията.

Високите цени налагат натиск върху портфейлите, но като цяло потребителите остават устойчиви, каза главният изпълнителен директор на Target Брайън Корнел по време на разговор с репортери. Купувачите продължават да консумират повече услуги, което намалява разходите им за други покупки, поясни той. Все пак „виждаме значително подобрение при допълнителните разходи. Това ни дава известен оптимизъм”, добави той.

Компанията очаква сравнимите продажби за текущото тримесечие да останат без промяна или да се повишат с до 2%, което би било първото движение нагоре от повече от година. Target се затруднява с растежа, тъй като купувачите странят от излишните разходи, за да се справят с повишените цени на ежедневните нужди.

Акциите на компанията поевтиняха с близо 8% в предпазарната търговия в сряда.

Мениджмънтът смята, че бъдещият растеж ще бъде движен от нови бизнес инициативи, като преразглеждане на програмата за отстъпки за членове, както и леко завръщане към допълнителни разходи за артикули като облекло. Освен това през текущото тримесечие за Target ще е по-лесно да увеличи продажбите в сравнение с миналата година, когато сравнимите продажби спаднаха с над 5%.

Target е една от няколкото компании, които намаляват цените, за да стимулират бизнеса. По-рано този месец McDonald's заяви, че планира да продава пакет за 5 долара, за да задържи пестеливите потребители, тъй като конкурентите също предлагат отстъпки.

Target заяви, че общите приходи са се свили с 3,1% през тримесечието до 24,5 млрд. долара. Нетната печалба възлиза на 942 млн. долара, намалявайки с 0,8%. Очаква се печалбата на акция да намалее до 8,60-9,60 долара за цялата година, допълни компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:00 | 22.05.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още