fallback

Etsy се опитва да си върне славните дни от пандемията

Компанията обаче среща огромни трудности в генерирането на същите резултати като през 2020 г. и 2021 г.

11:08 | 20.05.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Онлайн пазарът за ръчно изработени стоки Etsy е на кръстопът, докато се опитва да балансира намаляващите си брутни продажби, спада на цената на акциите и високата инфлация с нуждите на своите 7 млн. търговци, пише CNBC.

„След голямото увеличение както на купувачите, така и на разходите на купувач по време на Covid, изглежда, че те се сблъскват със стена“, коментира Джейсън Хелфщайн, управляващ директор на Oppenheimer & Co.

Резултатите на Etsy за първото тримесечие бяха разочароващи: брутните продажби на стоки (GMS) спаднаха, приходите на консолидирания пазар нараснаха с едва 0,8% на годишна база, а нетната печалба на компанията достигна 63 млн. долара в сравнение със 74,5 млн. долара през същото тримесечие на предходната година. Цената на акциите на гиганта се понижи с 15% в деня след излизането на отчета.  

Главният изпълнителен директор на Etsy Джон Силвърман отдаде трудното тримесечие на продължаващото свиване на разходите на потребителите за стоки, които не са от първа необходимост.

Тези предизвикателства са в ярък контраст с представянето на Etsy преди по-малко от три години.

Пандемията донесе нови клиенти на Etsy и голям ръст на приходите от продажби. Цената на акциите ѝ достигна исторически ръст от 296,91 долара на 24 ноември 2021 г. GMS нарасна със 106,7% на годишна база през 2020 г. и с допълнителни 31,2% през 2021 г.

Броят на активните потребители в платформата на Etsy се увеличи с близо 70 на сто от 2019 г. насам, но покупките не последваха примера. Към първото тримесечие на годината сайтът имаше 91,6 млн. активни купувачи и 7 млн. активни търговци.

„Изглежда сякаш просто е имало еднократни покупки през 2021 г., които не са се повтаряли“, коментира Хелфщайн. „Въпросът всъщност е: каква е историята на Etsy?”, пита той.

Продаващите свои творби в сайта посочват други дългосрочни промени, които според тях са променили културата на Etsy и са засегнали техните продажби, като по-високите трансакционни такси и програми, които ги карат да плащат за реклами, предлагат безплатна доставка или отговарят на всяко съобщение в рамките на 24 часа.

„Оказа се, че получават все по-малко от парите, които се генерират от продажба, но трябва да вършат все повече и повече работа, дори не по нещата, които изработват, а просто за да накарат магазина си в Etsy да работи за тях“, коментира Киара Лор, изпълнителен директор на Гилдията на независимите търговци и бивш продавач в Etsy.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:08 | 20.05.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още