Компанията за бързо хранене McDonald’s отчете смесени тримесечни резултати, след като реорганизацията ѝ натежа върху печалбата, а бойкотът засегна приходите ѝ от продажби в Близкия изток, пише CNBC.
McDonald‘s отчете нетна печалба за първото тримесечие в размер на 1,93 млрд. долара, или 2,66 долара на акция, спрямо 1,8 млрд. долара, или 2,45 долара на акция, година по-рано. Компанията записа разходи преди данъци от 35 млн. долара, свързани с реорганизацията ѝ, която беше обявена преди повече от година.
Като се изключат таксите за преструктуриране, гигантът е спечелил по 2,70 долара на акция.
Нетните приходи от продажби са нараснали с 5% до 6,17 млрд. долара. Компанията твърди, че глобалните ѝ приходи от обектите ѝ, отворени от поне година, са се увеличили с 1,9%, което е под средната прогноза на StreetAccount за 2,1%.
McDonald’s отчете 2,5% ръст на приходите от продажби в обектите ѝ в САЩ, отворени от поне година, като не успя да изпълни очакванията за 3,6%. Веригата твърди, че средната сметка е нараснала благодарение на по-високите цени на менютата. Но с повишаването на цените McDonald’s също така отблъсна част от потребителите с по-ниски доходи.
Търсенето на международните лицензирани пазари в развитие на компанията е било още по-слабо. McDonald’s твърди, че продажбите в обектите ѝ, отворени от поне година, в този сегмент са спаднали с 0,2%, което бележи първия път след пандемията, когато едно от подразделенията на веригата отчита понижение на показателя.
Сегментът включва ресторантите в Близкия изток, които бяха белязани от войната между Израел и „Хамас“ и свързаните с нея бойкоти, които започнаха, след като израелският франчайзополучател на McDonald’s предложи отстъпки на войниците. По-рано този месец McDonald’s купи 225 ресторанта, управлявани от израелския франчайзополучател.
Въпреки това компанията заяви, че приходите ѝ от продажби в обектите на други лицензирани пазари, като Япония и Латинска Америка, са нараснали през тримесечието. Международният пазарен сегмент на McDonald’s, който включва Германия и Великобритания, отчете ръст на приходите от продажби в обектите, отворени от поне година, от 2,7 на сто. Показателят във Франция пък е спаднал през тримесечието.