Френската Danone отчете по-силни от очакваните продажби за първото тримесечие в четвъртък и заяви, че потребителите ще видят „много малка“ промяна в цените на продуктите ѝ по рафтовете на магазините в Европа и Северна Америка тази година, тъй като инфлацията при разходите отслабва, съобщава Ройтерс.
Производителят на млечните продукти Activia, водата Evian и адаптираното мляко Aptamil запази целите си за ръста на сравнимите продажби за 2024 г. между 3% и 5%, с умерено подобрение на повтарящия се оперативен марж.
Danone е увеличила цените с 2,9% през първото тримесечие спрямо очакванията на анализаторите за 2,7%. През предишното четвърто тримесечие компанията вдигна цените с 4,3%.
Подобно на Nestle и P&G Danone е една от няколкото големи компании за потребителски стоки, които остро повишиха цените през последните две години, за да управляват високите производствени разходи. Това често водеше до остри преговори с вериги като Carrefour и Tesco.
Акциите на Danone поскъпнаха с 1,4% след новината.
„Ще има много малко движение в цените [на продуктите] по рафтовете“, казва финансовият директор Юрген Есер в интервю за Ройтерс. „Мисля, че това, което ще видим, в някои случаи, е малко повече промоционална дейност“.
Отвъд Европа и САЩ Есер казва, че цените ще продължат да растат в Латинска Америка, където инфлацията остава по-висока, но не и на места като Китай, където „инфлацията остава много ниска“.
Натискът върху разходите се увеличи с пандемията от Covid-19 и необичайните климатични модели, засягащи земеделските суровини, и се влоши от руската инвазия в Украйна.
Сравнимите продажби на Danone са нараснали с 4,1% до 6,79 млрд. евро през първото тримесечие, надвивайки очакванията за ръст от 3,4% в консенсусна оценка, събрана от компанията, на 17 анализатори.
Въпреки опасенията на инвеститорите, че заради ценовите повишения собствените марки на супермаркетите може да увеличат пазарния си дял, обемите на продажбите/микса на Danone за първото тримесечие се запазва, нараствайки с 1,2% спрямо очакваното от анализаторите увеличение от 0,8%.
„Увереният тон, че „всичко върви по план“ в съобщението, се подкрепя от изпълнението на ключови области“, казва анализаторът на Jefferies Дейвид Хейс.
Акциите на Danone са с 3,3% надолу от началото на година, представяйки се по-слабо от индекса Euro STOXX Consumer Products and Services, който бележи ръст от 7,3%.