Дискаунтерът Pepco Group отчете спад от 2,5% на сравнимите продажби за първото полугодие във все още предизвикателна търговска среда в Европа, но заяви, че маржовете на печалба се възстановяват, предава Ройтерс.
Листнатият във Варшава собственик на брандовете Pepco, Poundland и Dealz публикува две предупреждения за печалбата през септември и октомври, заявявайки, че ще забави програмата си за отваряне на нови магазини, за да се фокусира върху възстановяване на рентабилността. През февруари компанията заяви, че ще напусне австрийския пазар.
В четвъртък групата обяви, че приходите ѝ са достигнали 3,2 млрд. евро през шестте месеца до 31 март – ръст от 11% при постоянни валутни курсове, което отразява отварянето на нетно 289 нови магазина.
Групата обяви също така назначаването на Стефан Боршерт – бившия главен изпълнителен директор на търговеца на очила GrandVision, за свой главен изпълнителен директор от 1 юли.
Компанията заяви, че Анди Бонд ще запази ролята си като изпълнителен председател до 1 октомври, когато ще стане неизпълнителен председател.
„Макар че търговската среда остава предизвикателна, сме насърчени от сигнали за подобрено представяне на някои от основните пазари на Pepco в Централна и Източна Европа – ключов географски регион за Групата, по време на второто тримесечие“, каза Бонд.
Той заяви за Ройтерс, че е убеден във възстановяването на ръста на сравнимите продажби до края на 2023/24 финансова година.
Групата е окуражена и от подобряването на годишна база на брутните маржове, което според нея се дължи на намаляването на производствените разходи, включително суровини и логистика, по-благоприятни валутни курсове и по-добри маржове на покупката.
Групата отбеляза, че прекъсването на корабоплаването в Червено море продължава да води до някои допълнителни разходи в карго тарифите и забавяне на времето за доставка на контейнери.
Въпреки това тя казва, че "управлява" наличността на продуктите и не очаква голямо въздействие върху брутните маржове през второто полугодие.
„Като цяло групата остава уверена в постигането на печеливш растеж през тази финансова година“, се казва в съобщението.
Акциите на Pepco поскъпнаха с 2,6% в сутрешната търговия, ограничавайки спада от началото на годината до 28,2%.
Групата все още планира да открие поне 400 нетно нови магазини през 2023/24 г.
През февруари компанията заяви, че унгарският ѝ бизнес е изгубил около 15,5 млн. евро във фишинг атака.