Американската верига за търговия на дребно Walmart стартира сезона на отчетите за компаниите в сектора във вторник със стабилни резултати за четвъртото тримесечие, след като притиснатите от инфлацията потребители са се завърнали в магазините. Компанията обяви още, че купува производителя на смарт телевизори Vizio за 2,3 млрд. долара, съобщава Ройтерс.
Акциите на гиганта поскъпнаха с 3% в предпазарната търговия във вторник, след като даде положителна прогноза за годишните продажби и обяви ръст от 9% на дивидента си – най-голямото увеличение от над десетилетие.
Предложената оферта от Walmart за придобиването на Vizio за 11,50 долара на акция в брой е поредният залог на компанията в бързо развиващия се рекламен бизнес в САЩ. Продажбите на реклама на компанията са нараснали с 22% през тримесечието до 31 януари и се превръщат в по-голям двигател на маржа от традиционния ѝ бизнес с хранителни стоки.
Сделката дава на Walmart и достъп до операционна система на Vizio – SmartCast, чрез която може да трупа рекламни приходи, предлагайки на доставчиците си възможността да рекламират на стрийминг устройства. Тя дава на Walmart и контрол над една пета от американския телевизионен пазар, казаха анализатори по-рано.
„В сделката има смисъл“, казва Браян Мълбъри, клиентски портфолио мениджър в Zacks Investment Management, която притежава акции на Walmart.
„Изобщо не съм изненадан да видя, че Walmart иска да бъде на същата тази конкурентна арена [на реклама на дребно] заради огромното количество долари, което е на разположение“, казва той.
Ценовата оферта е премия от 47% спрямо цената на затваряне на акциите на Vizio от 7,82 долара към 12 февруари – деня, преди да се появят твърдения за преговори за сделката. Акциите на Vizio поскъпнаха с около 15% до 10,96 долара в предпазарната търговия във вторник.
Walmart съобщи за ръст от 3,9% на сравнимите продажби, без горивата, за четвъртото тримесечие до 31 януари. За сравнение, оценките на LSEG бяха за ръст от 2,91%. Глобалните продажби от електронна търговия са се увеличили с 23%.
Коригираната печалба за четвъртото тримесечие възлиза на 1,80 долара на акция спрямо очаквания за 1,65 долара на акция.
Американците се завръщат към магазините на Walmart, за да купуват евтини и намалени продукти по време на празниците в края на миналата година. Все още високите лихви и растящите наеми обаче предизвикват опасения, че потребителите ще продължат да ограничават разходите и възстановяването на разходите може да е по-бавно от очакваното по-рано.
Въпреки това Walmart заяви, че очаква консолидираните нетни продажби през фискалната 2025 г. да се увеличат с между 3% и 4%, до голяма степен отговаряйки на прогнозите на анализаторите за ръст от 3,4%.