fallback

Heineken очаква инфлацията да натежи на търсенето на бира тази година

Печалбата и продажбите са нараснали по-малко от очакваното миналата година

12:26 | 14.02.24 г.
Автор - снимка
Създател

Heineken NV предупреди, че упоритата инфлация и икономическите тревоги ще натежат върху търсенето на бира през 2024 г., след като продадените обеми намаляха повече от очакваното през миналата година.

Вторият по големина производител на бира в света даде широка прогноза за ръста на оперативната печалба – от ниска до висока едноцифрена стойност за 2024 г. на фона на нови предизвикателства. Печалбата и продажбите са нараснали по-малко от очакваното миналата година.

Към 11:15 ч. българско време цената на акциите на компанията на борсата в Амстердам изтрива над 5% до 88,38 евро за ценна книга.

„Чувстваме се добре по отношение на това накъде отива компанията, но продължаваме да го правим в един турбулентен свят, затова умишлено избрахме относително широк диапазон“, каза главният изпълнителен директор и председател Долф ван ден Бринк в интервю.

Нидерландският производител повишава цените в опит да задържи ръста на приходите дори и при намаляващи продадени обеми. Heineken въведе двуцифрен ръст на цените на бирата през първата половина на миналата година и едноцифрен, но във високия диапазон, през втората. Компанията очаква темпът на увеличение да се успокои тази година, но според нея разходите за суровини продължават да растат.

„Ценообразуването се отрази на обемите, това е очевидно. Хубаво е, че виждаме инфлацията да започва да се забавя и вследствие на това ние също започваме да коригираме ценообразуването, от което се нуждаем, за да компенсираме инфлацията при разходите“, каза още Ван ден Бринк.

Компанията също така предупреди в сряда, че остава предпазлива по отношение на световната икономика и геополитически прогнози и фокусът ѝ ще е върху ръста на приходите, балансиран между обемите и цените.

Насоките за цялата година изглеждат „незадоволително“, коментира анализаторът на RBC Europe Джеймс Едуардс Джоунс в бележка до клиенти.

Анализаторите очакват ръст на органичните приходи от 5,3% при оперативни приходи от 4,9 млрд. евро през 2024 г., според консенсусна оценка, обобщена от Bloomberg.

Производителят, известен с едноименната си марка бира, е изправен пред някои трудни условия на водещи пазари като Виетнам и Нигерия. По-влажното лято в Европа също засегна продажбите през 2023 г.

Базираната в Амстердам компания е отчела ръст на приходите за цялата година от 5,5% на органична основа, което е под очакваното от анализаторите 5,8% увеличение. Оперативните приходи са леко повишени до 4,4 млрд. евро, малко под прогнозираните 4,5 млрд. евро.

Продадените обеми бира са намалели с 4,7% на органична основа, което е повече от очакваните 4,4%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:26 | 14.02.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още