Procter & Gamble, производител на домакинската хартия Bounty и омекотителя Downy, отчете смесени резултати за тримесечната си печалба и приходи за фискалното си второ тримесечие на 2024 г., като ценовите увеличения са довели до ръст на приходите от 3%, съобщава CNBC.
Компанията снижи и прогнозите си за годишната коригирана печалба на акция до диапазона от 6,37 долара до 6,43 долара, макар че прогнозата ѝ за некоригираната печалба се е свила заради плановете ѝ да отпише частично бранда Gilette и да се преструктурира на определени пазари.
Акциите на компанията поскъпнаха с около 1% в предпазарната търговия.
Коригираната печалба на акция е достигнала 1,84 долара спрямо очаквания на анализаторите за 1,70 долара.
P&G отчита нетна печалба за фискалното си второ тримесечие от 3,47 млрд. долара, или 1,40 долара на акция, спрямо 3,83 млрд. долара, или 1,59 долара на акция, година по-рано.
Собственикът на праховете Tide намали стойността на бранда самобръсначки Gilette с 1,3 млрд. долара, след като обяви решението си през декември. Компанията по-рано заяви, че ще отпише до 2,5 млрд. долара през следващите две фискални години заради бранда Gilette и заради преструктурирането на бизнеса си на някои пазари като Аржентина и Нигерия.
Нетните продажби са се увеличили с 3% до 21,44 млрд. долара. Органичните приходи, които премахват влиянието на придобиванията, отписванията и валутните ефекти, са се увеличили с 4% през тримесечието.
За фискалната 2024 г. компанията сега очаква ръстът на основната печалба на акция да е между 8% и 9%, стеснявайки предишния си диапазон от 6% до 9%. P&G обаче сега очаква некоригираната печалба на акция да остане без промяна или да се свие с 1%, което е значително под по-рано прогнозирания растеж от 6% до 9%.
P&G потвърди прогнозата си за ръст на продажбите от 2% до 4%.