fallback

По-малки продукти на висока цена – френските търговци сами трябва да си признават за това

Правителството изисква хипермаркетите за хранителни стоки да съобщават за случаи на шринкфлация

15:12 | 30.12.23 г.

Франция изисква от големите компании, занимаващи се с търговия на хранителни стоки, да предупреждават клиентите си, ако продуктите им са засегнати от т. нар. шринкфлация (при която цената на даден продукт остава същата, а размерът му намалява), след като властите открито критикуваха тази практика на търговците по-рано през годината, пише Bloomberg.

Правителството на страната е представило пред Европейската комисия проект на постановление, който има за цел да изиска от френските търговци, занимаващи се с търговия на хранителни стоки на дребно, да сигнализират, когато цената на даден продукт остава същата, въпреки че размерът му намалява, става ясно от изявление на Министерството на финансите. Ако Брюксел не възрази, постановлението може да влезе в сила в края на март.

Тъй като цените на храните се повишиха допълнително тази година, френският финансов министър Брюно льо Мер критикува големите производители като Unilever PLC и Nestle SA, че не се стараят достатъчно, за да охладят ценовите повишения. През септември той се обяви и срещу шринкфлацията, наричайки я „измама“.

Прилагането на мерките първо при търговците на дребно е най-бързият начин да се гарантира, че клиентите са добре информирани, заявиха от Министерството на финансите. Франция възнамерява да наложи същото изискване и при производителите на храни на следващия етап, въпреки че това ще е свързано с ревизия на съществуваща европейска директива, каквато не се очаква преди 2026 г., сочи изявлението.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:12 | 30.12.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още