Международната тютюнева и вейпинг компания JTI България реализира комуникационна кампания, която има за цел да напомни на потребителите на тютюневи продукти да изхвърлят правилно филтрите им след употреба – на предназначените за това места. Кампанията се реализира през ноември и декември 2023 г. в радиоефира и социалните мрежи.
Кампанията апелира за отговорно потребителско поведение, като дава примери за реални ситуации, в които попадат потребителите на тютюневи продукти. Посланията в кампанията са базирани на ситуациите от ежедневието ни и на някои от често срещаните случаи, в които виждаме неправилно изхвърляне на филтри от цигари или други тютюневи изделия – например на тротоара, в парка или градинката, на плажа, или през прозореца на колата.
„Според проучване, направено в Европейския съюз, средно три от десет филтъра от тютюневи продукти се изхвърлят неправилно. Но не ни е нужна точна статистика, за да бъдем по-отговорни спрямо средата, в която живеем. Да изхвърлиш цигарения филтър правилно е толкова малко усилие, а резултатът от него е мигновен“, коментира Мáртон Патаки, управител на JTI България.
Комуникационната кампания под наслов „Ти ли ще ми кажеш?“ се осъществява от Джапан Табако Интернешънъл България (JTI България) в изпълнение на чл. 23 от Наредба за намаляване на въздействието на определени пластмасови продукти върху околната среда.