McDonald's в понеделник надхвърли оценките на Wall Street за печалбата и продажбите за третото тримесечие благодарение на нови продукти, както и стабилно търсене на по-евтини бургери и картофки от потребители, борещи се с все още високите цени на храните, съобщава Ройтерс.
Акциите на компанията, която освен това повиши паричния си дивидент за тримесечието с 10%, поскъпнаха с около 2% в предпазарната търговия.
Гигантът в бързото хранене успява да запази ястията си на сравнително по-достъпни цени след увеличенията в индустрията миналата година, помагайки да се противодейства на тенденцията засегнатите от инфлацията потребители да избират да се хранят повече у дома и намаляването на посещенията.
Глобалните сравними продажби в McDonald's са скочили с 8,8% през тримесечието до 30 септември, докато анализаторите очакваха средно ръст от 7,36%, показват данни на LSEG.
Възползвайки се от историята си в подобренията на менюто, McDonald's представи нов бургер през юли и върна пилешките хапки в менютата през септември.
И двете предложения са довели до стабилен ръст на продажбите през третото тримесечие, отбелязват анализатори на UBS.
Макар че като цяло трафикът в ресторантите е намалял през тримесечието, McDonald's отчита скок от 7,3% през юли, показват данни на Placer.ai.
Трафикът в McDonald's е отслабнал през следващите два месеца – съответно с 1,1% и 3,7%, но остава над тенденцията в по-широката индустрия.
Общите маржове на ресторантите са се повишили с 12% до 3,84 млрд. долара в доларово изражение, тъй като цените на протеиновите продукти и зеленчуците са намалели и въпреки ръста при други разходи.
Компанията повиши годишните си очаквания за маржа до 46% от 45% по-рано.
Сравнимите продажби в САЩ са се покачили с 8,1% през тримесечието, надвивайки оценките за ръст от 7,4%, благодарение на по-високите средни разходи в ресторантите.
В същото време сравнимите продажби на международните пазари на McDonald's са се увеличили с 8,3%, задминавайки предишни прогнози за ръст от 8,03%.
Общите приходи през тримесечието са се вдигнали с 14% до 6,69 млрд. долара.
Коригираната печалба на акция възлиза на 3,19 долара спрямо оценки за 3,00 долара.