fallback

Инициатива подкрепя с 365 000 лв. гражданската енергия по пет приоритета за обществото

Общият фонд, който Лидл България е дарила за шестте издания на програмата "Ти и Lidl за нашето утре", вече достига почти 1,3 млн. лева

11:10 | 27.10.23 г.
Автор - снимка
Създател

Представете си колективната сила на хиляди хора, които допринасят за промяна към по-добро бъдеще в страната ни, само докато пазаруват? Точно това е успешният модел, който от Лидл България прилагат, за да съберат финансовия фонд за своята обновена социално отговорна инициатива "Ти и Lidl за нашето утре". В рамките на един месец компанията събра сумата от 365 хил лв., като отделяше по 5 стотинки за всяка касова бележка на свой клиент. Средствата ще бъдат използвани за финансиране на граждански проекти в цяла България. Заедно с тазгодишната сума, общият фонд, който Лидл България е дарила за шестте издания на програмата, вече достига почти 1,3 млн. лева.

Тази инициатива е ярък пример за това как бизнесът може да допринесе за по-пълноценен и качествен начин на живот за обществото ни, а гражданите могат активно да участват в създаването на положителна промяна в своя регион. Само за първите пет години от създаването си по "Ти и Lidl за нашето утре" са финансирани 119 разнообразни проекта, които са достигнали до над половин милион души във всички региони на страната.

Тази година, съвместно със своите партньори от Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Българския дарителски форум, Лидл България разшири програмата след мащабно проучване сред гражданския сектор. В сърцевината на трансформацията е въвеждането на нови тематични области, които съответстват на актуалните нужди на обществото. Новите приоритетни теми включват #BeActive, насочена към насърчаване на активния начин на живот и гражданската активност; #BeFair, насочена към приобщаването и борба със социалните неравенства; и #BeVocal, подкрепяща качествени журналистически и медийни проекти по значими социални въпроси. Другите две области са продължение на вече съществуващи в предходните издания - #BeGreen, свързана с опазването на околната среда, и #BeLocal с фокус култура и опазване на историческото наследство.

Обхватът за участие също се разшири след трансформацията на „Ти и Lidl за нашето утре“, като в програмата вече могат да участват не само неправителствени организации, но и младежи на възраст от 14 до 18 години, както и медии и журналисти. Конкурсът за прием на кандидатури с проекти, подадени онлайн чрез новосъздадената платформа tilidl.bg, е отворен до 28 октомври включително. Всички получени заявления за участие в програмата ще преминат през комплексен процес на оценка през ноември и декември. Одобрените проекти ще бъдат обявени през януари 2024 г. Те трябва да бъдат завършени в рамките на 12 месеца, а максималното финансиране ще бъде както следва: до 15 000 лв. за граждански организации, до 7000 лв. за регионални медии, до 3000 лв. за журналисти и до 5000 лв. за младежки групи.

Цялата информация с актуални новини за инициативата, както и успешни примери от вече реализирани проекти, може да бъде открита в онлайн платформата, създадена с цел да служи за пространство за диалог между всички заинтересовани лица.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:10 | 27.10.23 г.
Още от Търговия и потребителски стоки виж още