fallback

Reckitt не успя да оправдае очакванията за продажбите си

Компанията започва програма за обратно изкупуване за 1 млрд. паунда

11:46 | 25.10.23 г.

Производителят на почистващите продукти Dettol и Lysol – Reckitt, в сряда не успя да отговори на очакванията за продажбите за третото тримесечие заради спад на обемите. Компанията обаче заяви, че ще започне програма за обратно изкупуване на акции за 1 млрд. паунда (1,22 млрд. долара) „незабавно“, съобщава Ройтерс.

Акциите на компанията поевтиняха с 2,2%, което я направи най-лошо представящата се в лондонския индекс на сините чипове FTSE 100 рано сутринта.

Големите компании за потребителски стоки повишават рязко цените от пандемията от Covid-19 насам, за да компенсират по-високите разходи. Това доведе до засилена конкуренция от по-евтини марки, тъй като потребителите търсят по-добри сделки.

В случая с Reckitt, макар обемът на продажбите на здравния бизнес да расте, той продължава да намалява в сегмента с продукти за хигиена.

Обемът на продажбите за третото тримесечие расте на фона на труден период за сравнение от миналата година, когато изтеглянето на адаптираното мляко на конкурентна компания засили продажбите на продукта Enfamil на Reckitt там.

„Картината не е еднаква в нашето портфилио и всъщност здравният бизнес е много устойчив“, каза главният изпълнителен директор Крис Лихт, поел поста на 1 октомври.

„Няма да обявяваме кога точно ще преминем към територията на положителния обем, но сме много окуражени от тенденциите, които виждаме“, добави той.

Reckitt заяви, че сравнимите нетни продажби са се увеличили с 3,4%, което е под прогнозата на анализаторите за ръст от 3,7% в предоставена от компанията анкета.

Конкурентните производители на потребителски продукти, които повишават цените през последните две години, казаха през последните седмици, че обемът на продажбите може скоро да се подобри.

P&G например, която произвежда домакински продукти и такива за лична употреба, каза, че обемите ще се стабилизират и ще започнат да се увеличават през останалата част от годината.

Съотношението цена/микс на продуктите на Reckitt, които включват таблетки Нурофен и презервативи Durex, се повишава със 7,5%. Обемите са намалели с 4,1% в сравнение с миналата година.

Обемът в отделите за хигиенни и здравни продукти се е свил общо с 1,6%.

Програмата за обратно изкупуване ще се проведе през следващите 12 месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:46 | 25.10.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още