Компанията за безалкохолни напитки Coca-Cola във вторник повиши прогнозите си за годишните продажби и печалба за втори път тази година, възползвайки се от устойчивото търсене от потребителите на газирани напитки, сокове и енергийни напитки, както и от по-високите цени, съобщава Ройтерс.
Акциите на компанията поскъпнаха с над 2% в предпазарната търговия, след като задмина и очакванията за третото тримесечие.
Конкурентът PepsiCo също надви прогнозите на анализаторите и заяви, че ще повиши цените следващата година, докато потребителите продължават да харчат за газирани напитки, определяни като „достъпен лукс“, в момент на по-високи цени на храните и разходите за живот.
Средните продажни цени на Coca-Cola са се увеличили с 9% през третото тримесечие, съобщи компанията, а общите обеми на единични бутилки – с 2%.
„Не изглежда, че тези нива на ценообразуване са в състояние да бъдат надвити от други или да бъдат подбити от определени алтернативи на частни марки“, казва Сара Хенри, управляващ директор и портфолио мениджър в Logan Capital Management.
Въпреки това се очаква ползите от повишенията да се забавят близо две години, след като много компании за потребителски стоки повишиха цените на продуктите си, за да се защитят от нарастващите разходи за труд и транспорт.
Фокусът сега до голяма степен се измества към усилия за увеличаване на обема, тъй като производствените разходи намаляват, а водещи компании като Procter & Gamble са изправени пред натиск от държави като Франция да намалят цените заради все още обтегнатата покупателна сила в много региони.
Coca-Cola сега очаква годишен органичен растеж на приходите от 10% до 11% спрямо предишна прогноза за 8-9%.
Производителят на Sprite и Fanta прогнозира ръст на основната печалба на акция между 7% и 8% спрямо предишни очаквания за 5-6%.
Нетните приходи за третото тримесечие са се увеличили с почти 8% до 11,91 млрд. долара, задминавайки оценките на анализаторите за 11,44 млрд. долара, показват данни на LSEG. Коригираната печалба на акция от 74% също задмина прогнозите за 69 цента.