fallback

Групата Nestlé отчита органичен ръст от 7,8% за 9-месечието на 2023 г.

„Нестле България“ продължава устойчивата тенденция със силен двуцифрен ръст на продажбите от 15,8%

15:15 | 19.10.23 г.
Автор - снимка
Създател

Органичният ръст на продажбите на Групата Nestlé е достигнал 7,8% на годишна база през деветмесечието, а ценообразуването е 8,4%, отразявайки въздействието на инфлацията на разходите през последните две години. Реалният вътрешен ръст (RIG) е на ниво от -0,6%, повлиян от оптимизацията на портфолиото и оставащите ограничения върху капацитета. През третото тримесечие RIG се подобрява до -0,3% въпреки временните ограничения върху капацитета за Perrier и краткосрочното ограничение на доставките на витамини, минерали и добавки, което се появи през август.

„Нашето разнообразно портфолио и множество предложения ни помогнаха да постигнем силен органичен растеж през първите девет месеца на годината. Растежът беше движен от ценообразуването, докато продължавахме да се справяме с исторически нива на инфлация. Възстановяването на нашия обем и микс е в действие. Виждаме ползите от инициативите ни за оптимизиране на портфолиото и увеличаване на маркетинговите инвестиции зад нашите марки оценявани на милиарди. Тези стъпки подкрепят нашата увереност, че реалният вътрешен ръст, сборът от обем и микс, ще стане положителен през втората половина на годината и отново ще се превърне в основен двигател на растежа занапред", заяви Марк Шнайдер, главен изпълнителен директор на Nestlé.

„В същото време Nestlé допълнително засили стратегията си за здравословно хранене и подсили усилията си да насочва хората към балансирана диета. Действията включват предоставяне на ясни насоки за порциите, поставени отпред на опаковката, прозрачност относно хранителната стойност на нашите продукти и водещи политики за маркетинг, насочен към деца. Освен това си поставяме амбициозна цел да увеличим продажбите на нашите продукти с по-висока хранителна стойност с 20-25 млрд. швейцарски франка до 2030 г.", добави той.

По продуктова категория Purina PetCare има най-голям принос за органичния ръст, със силно представяне във всички канали. Purina ONE, Purina Pro Plan и Felix отбелязват двуцифрен ръст. Кафето отчита висок едноцифрен ръст, с положително развитие на продажбите в различните марки и канали. Продуктите на Starbucks отчитат силен растеж, подкрепен от иновациите и пускането на предложения за готови напитки в Югоизточна Азия и Океания.

Детските храни (Infant Nutrition) отчитат висок едноцифрен ръст, с широкообхватен принос в различни марки и географски региони. Шоколадовите изделия отбелязват двуцифрен ръст, подхранван от силното развитие на продажбите за KitKat. Млечните продукти отчитат висок едноцифрен ръст, воден от сметаната за кафе и достъпните обогатени млека. Готовите ястия и готварски продукти отбелязват ръст между 4 и 6% със силно търсене на Maggi. Nestlé Health Science бележи ръст от 1 до 3%, тъй като продължаващата инерция за Medical Nutrition беше частично изместена от спад в продажбите на витамини, минерали и добавки. Водата отчита нисък едноцифрен ръст, повлиян от временните ограничения на капацитета за Perrier.

По канали органичният ръст на продажбите на дребно остава стабилен на ниво от 7,1%. Продажбите от електронна търговия са нараснали с 12,7%, достигайки 16,6% от общите продажби на Групата. Органичният растеж на каналите извън дома е 15,7%.

Нетните продажби на дялове от бизнеса намаляват продажбите с 0,8%, до голяма степен свързани с продажбата на мажоритарен дял във Freshly , както и продажбата на марката Gerber Good Start за кърмачета. Въздействието върху продажбите от международна търговия е отрицателно със 7,4%, след широкообхватно поскъпване на швейцарския франк. Общите отчетени продажби са намалели с 0,4% до 68,8 милиарда швейцарски франка.

Прогнозата за цялата 2023 г. е потвърдена: очаква се органичен ръст на продажбите между 7% и 8% и основен марж на оперативната печалба от търговска дейност между 17,0% и 17,5%. Основната печалба на акция в постоянна валута се очаква да се увеличи между 6% и 10%.

Нестле България

„Устойчивото бизнес представяне на "Нестле" в България продължава и в третото тримесечие и ни дава увереност за постигане на годишните ни ангажименти. Оставаме силно ангажирани със социалната си програма и срещата ни с всички убедени като нас в значимостта на физическата активност на септемврийското издание на „Нестле за Живей Активно“ в София ни дава още по–силен мотив да я развиваме и занапред“, коментира Петър Стоилов, изпълнителен директор на „Нестле България“.

„Нестле България" продължава устойчива тенденция с двуцифрен ръст на продажбите от 15,8%. Резултатът е с 4,3 процентни пунка по-висок спрямо този за 9-месечието на 2022 г. Компанията демонстрира отговорност към обществото, служителите си и околната среда с инициативи като „Нестле за Живей Активно!“, „SOS Залесяване“, „Ден на Безопасността“, затвърждавайки позицията си на посланик в областта на безопасността, физическата активност, балансираното хранене и грижата за природата. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:16 | 19.10.23 г.
Още от Търговия и потребителски стоки виж още