fallback

Френските супермаркети искат производителите на храни да намалят цените с до 5%

По-ниските цени на суровините и енергията означават, че производството на храни и други потребителски стоки не е толкова скъпо, смятат мениджърите на търговците на дребно

20:05 | 20.09.23 г.

Групи супермаркети във Франция може да поискат намаляване на цените с 2 до 5% от производителите на храни в преговори, които ще започнат скоро, заяви ръководителят на търговеца на дребно Les Mousquetaires в сряда на кръгла маса със законодатели и висши мениджъри.

Френските търговци на дребно критикуват гиганти за потребителски стоки като Unilever и Nestle за ценовите увеличения, които според тях са неоправдани. Правителството също налага натиск върху производителите на потребителски стоки да намалят цените.

По-ниските цени на суровините и енергията означават, че производството на храни и други потребителски стоки не е толкова скъпо, казва президентът на Les Mousquetaires Тиери Котиярд, а цените, договорени в преговорите, трябва да отразяват това.

„Вероятно ще можем да поискаме големите групи [за потребителски стоки] да намалят цените с между 2 и 5%“, каза той.

Според Котиярд бизнесът на групата в Португалия е успял да договори по-ниски цени с компаниите за потребителски стоки, тъй като преговорите там не са ограничени до годишен прозорец. Les Mousquetaires работи в Португалия под името Os Mosqueteiros.

„Смятаме, че нашето искане, да можем да се договаряме през годината както нашите приятели в Португалия и Испания, е напълно оправдано“, каза Котиярд.

Франция, която има регулации, определящи годишен прозорец за преговори по цените – от 1 декември до 1 март – обмисля закон, който ще изтегли напред преговорите и който цели те да започват по-скоро и да приключват до 15 януари.

„Отправяме молба към вас, в отношенията, които имаме с групите за потребителски стоки, да ни се доверите и да ни оставите да водим преговори“, каза главният изпълнителен директор на Carrefour Александър Бомпар пред законодателите.

Депутатите разпитаха и главния изпълнителен директор на Systeme U Доминик Шелхер и съпрезидентът на E Leclerc Филип Мишо в парламентарната комисия по икономически дела.

Представители на хранителната индустрия, говорейки пред законодателите след представителите на супермаркетите, заявиха, че производствените разходи остават високи и производителите са поели значителна част от инфлационния шок.

Милуд Бенуда, член на борда на лобистката група в хранителната индустрия ANIA, заяви, че кампаниите фирмите като Nestle и Unilever да бъдат публично засрамвани заради „шринкфлацията“ (намаляване на размера на продукта, за да не се повиши цената му – бел. ред.) не помагат и могат да разубедят мултинационални компании да инвестират във Франция.

Депутатите разпитваха и за съюзи при покупките, които някои супермаркети използват, за да договорят цените съвместно с колегите си на европейско ниво и дали те позволяват на търговците на дребно да избягват френските регулации по ценообразуването.

Френският Сенат по-рано заяви в доклад, че подобни съюзи позволяват на търговците да заобикалят френските закони.

Съпрезидентът на E. Leclerc Мишо отрече това, заявявайки: „Ние купуваме като група, не за да избегнем някой закон, а за да имаме достатъчно влияние върху производителите“. E. Leclerc е част от съюза Eurelec заедно с германската REWE Group.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:05 | 20.09.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още