Органичният ръст на приходите от продажби на Групата Nestlé достига 8,7% за първата половина на годината, а общите отчетени продажби се увеличават с 1,6% до 46,3 млрд. шв. франка, съобщава компания. Вследствие на силните резултати Групата повишава и прогнозата за годишните си резултати за 2023 г.
„Следвахме стратегическите си приоритети с дисциплина и фокус в бързо развиваща се потребителска среда. Въз основа на силното представяне през първата половина на годината актуализираме нашата перспектива за растеж на органичните продажби за 2023 г. Потреблението у дома след COVID вече се нормализира, премахвайки забавянето в ръста на някои от нашите категории. Каналите извън дома продължават да отбелязват силен растеж", заяви главният изпълнителен директор на Nestlé Марк Шнайдер.
„За остатъка от годината сме уверени, че ще осигурим положителна комбинация от обем и микс, подобрение на брутния марж и значително увеличение на маркетинговите инвестиции. В съчетание с текущото управление и оптимизация на портфолиото, както и с непрекъснатото прилагане на нашите инициативи за устойчивост, ние сме в добра позиция да растем и да генерираме стойност за всички заинтересовани страни", добавя той.
Продажби на Групата
Органичният ръст на приходите на Групата е 8,7%. Ценообразуването е на ниво от 9,5%, отразявайки въздействието на инфлацията при разходите през последните две години. Реалният вътрешен ръст (RIG) е -0,8%, с отрицателно въздействие от около 60 базисни пункта от действията за оптимизиране на портфолиото. Останалите ограничения на капацитета също лимитират RIG. Като цяло еластичността на търсенето е ограничено в контекста на ценовите действия.
Ръстът е широкообхватен в повечето географски области и категории. На развитите пазари органичният ръст достига 8,0%, воден от ценообразуването с отрицателен реален вътрешен ръст (RIG). На нововъзникващите пазари органичният ръст е 9,6%, движен от ценообразуването и стабилния реален вътрешен ръст (RIG).
По продуктова категория Purina PetCare има най-голям принос за органичния ръст със силно представяне както за мокри, така и за сухи предложения. Храните за домашни любимци Purina ONE, Purina Pro Plan и Friskies отчитат двуцифрен ръст.
Категорията кафе отбелязва висок едноцифрен ръст, с положително развитие на продажбите при различните брандове и продължаващо възстановяване на каналите извън дома.
Детските храни (Infant Nutrition) отчитат двуцифрен ръст, с широкообхватен принос в различни брандове и географски региони. Млечните продукти бележат висок едноцифрен ръст със силно търсене на сметана за кафе и достъпни обогатени млека. Шоколадовите изделия отбелязват двуцифрен ръст, подкрепен от силното развитие на продажбите за KitKat. Готовите ястия и готварски продукти отбелязаха среден едноцифрен ръст, воден от Maggi.
Nestlé Health Science отбелязва нисък едноцифрен ръст, с връщане към положителен ръст за категорията на витамините, минералите и добавките през второто тримесечие, водени от Garden of Life и Pure Encapsulations. Въпреки временните ограничения на капацитета за Perrier водата отчита среден едноцифрен ръст, воден от S.Pellegrino и Acqua Panna.
По канали органичният растеж на продажбите на дребно остава стабилен на ниво от 8,0%. Продажбите от електронната търговия нарастват с 13,5%, достигайки 16,7% от общите продажби на Групата. Органичният растеж на каналите извън дома е 17,1%.
Нетните продажби на активи намаляват общите продажби с 0,4% и до голяма степен са свързани с продажбата на мажоритарен дял във Freshly, както и спирането на марката Gerber Good Start за кърмачета. Въздействието върху продажбите от валутните курсове е отрицателно с 6,7% след широкообхватно поскъпване на швейцарския франк. Общите отчетени продажби се увеличават с 1,6% до 46,3 млрд. шв. франка.
Прогнозата за цялата 2023 г. е актуализирана
Компанията повишава целите за ръст на органичните продажби до диапазон от 7% до 8%. Очаква се маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност да бъде между 17,0% и 17,5%. Основната печалба на акция при постоянни валутни курсове се очаква да се увеличи между 6% и 10%.
„Куражът и усилията на целия екип на "Нестле България" бяха основополагащи за отчитането на впечатляващ органичен ръст от 17,0% с двуцифрено представяне в почти всички категории на българския пазар. Партньорството със седем локални организации ни помогна да продължим нашата подкрепа към социалните групи в нужда. Също така отбелязахме голяма стъпка напред с мисията "SOS Залесяване", фокусирана върху възстановяването на 33 декара опожарени горски терени в община Стамболово,“, заяви Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България".
Шестмесечието показва значителен двуцифрен ръст от 17,0% за "Нестле България", подкрепен с двуцифрени резултати в почти всички категории, представени в България. За полугодието на 2023 г. компанията постигна с 6,7 пр.п. по-високи резултати в сравнение с първото полугодие на 2022 г., когато органичният ръст достигна 10,3%, и близо двойно по-висок резултат от средния за Групата Nestlé през първото полугодие на тази година.