fallback

PepsiCo отново повиши годишните си прогнози след силно тримесечие

Акциите на компанията поскъпнаха с около 2% в предпазарната търговия

14:20 | 13.07.23 г.
Автор - снимка
Редактор

Компанията за безалкохолни напитки PepsiCo в четвъртък повиши прогнозата си за годишните приходи и печалба за втори път, възползвайки се от устойчивото търсене на пакетирани храни за хранене набързо и напитки, както и от увеличенията на цените, съобщава Ройтерс.

Акциите поскъпнаха с около 2% в предпазарната търговия, след като компанията надви и резултатите за второто тримесечие.

Компаниите за пакетирани храни вдигат цените през последните две години, за да се противопоставят на скока в разходите за всичко – от суровини като захар до транспортни разходи, причинен от проблеми с веригите на доставки по време на пандемията и инвазията на Русия в Украйна.

В същото време американските потребители харчат пари за газирани напитки и храни на PepsiCo и конкурента Coca-Cola, макар че растящите лихви и цените на хранителните продукти засегнаха излишните им разходи.

Средните цени на PepsiCo са скочили с 15% за тримесечието до 17 юни, а органичният обем се е свил с 2,5%.

Средната цена за пакет бутилки кола на PepsiCo от общо малко над 5 литра в САЩ се е повишила до 8,68 долара през 2022 г. от 7,57 долара през 2021 г., показва данни на NielsenQ. Към 17 юни тази година тя е струвала 9,83 долара.

Нетните приходи на подразделението на напитки на PepsiCo за Северна Америка – най-големият бизнес на компанията, част от който са 7UP и Gatorade – са се увеличили с 10% през второто тримесечие заради увеличението на цените.

Обемите обаче са се свили с 4%, сигнализирайки, че потребителите внимават повече за това колко харчат за газирани напитки.

Органичните приходи на подразделението Frito-Lay за Северна Америка са се повишили с 14%, а на Quaker Foods – с 2%.

Компанията заяви, че очаква органичните приходи през 2023 г. да се вдигнат с 10% спрямо предишна прогноза за ръст от 8%.

Годишната основна печалба на акция ще бъде 7,47 долара спрямо по-ранните прогнози за 7,27 долара на акция.

Нетните приходи през второто тримесечие са се увеличили до 22,32 млрд. долара от 20,23 млрд. долара спрямо средната оценка на анализаторите за 21,73 долара, показват данни на Refinitiv.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:20 | 13.07.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още