През последните години най-голямата търговска верига у нас Kaufland България успешно налага нова концепция на ритейл пазара, превръщайки хипермаркетите си в мини търговски центрове. Новаторския подход прекрасно доказва правотата в уравнението 2+2=5
Какво представлява One Stop Shopping стратегията на лидера в модерната търговия?
По данни на Американската асоциация на ритейлърите над 70% от потребителите предпочитат да пазаруват „всичко на едно място“, защото това им спестява време и пари и им помага да са по-организирани.
Именно на този глобален тренд намира израз в One Stop Shopping концепцията на Kaufland. Чрез нея компанията се стреми да добавя стойност към пазаруването на клиентите си, като им предоставяме максимално разнообразие от продукти и услуги в съществуващите си обекти и на техните паркинги. Всичко това се случва след обстоен анализ на района около всеки хипермаркет и индивидуален подход при подбора на най-подходящия микс от услуги и продукти. Така печелят клиентите, но и партньорите на Kaufland получават достъп до потенциални над 1 мнл. клиенти седмично.
Към момента на територията на магазините и на паркингите на Kaufland вече функционират над 500 търговски обекта от над 40 бранша – от aптеки и каси зa плaщaнe нa битoви сметки, пpeз cпeциaлизиpaни мaгaзини зa дoмaшни любимци, дpoгepии, мaгaзини зa обувки и разнообразни мecтa зa xpaнeне. Сред тях има няколко старт-ъп компании и редица обекти, които отварят нови филиали в различни градове именно заради партньорството си с ритейлъра. Такъв е случаят и на трите бранда в рамките на съвсем новия и първи за веригата ритейл парк, който отвори врати в гр. Сандански. Там на общ паркинг с Kaufland за пръв път в града магазини откриха PEPCO, Mat Star и веригата български аптеки „Витания“. Търговската площ на парка е над 5 дка, а новоразкритите работни места – 17. Инвестицията във външната ритейл зона възлиза на над 2 млн. лв.
Неочаквано добрата колаборация с Quartal
Част от One Stop Shopping концепция е и разработването на все по-атрактивна среда за социални контакти и дейности за свободното време, които да се съчетаят с пазаруването в хипермаркетите. Най-скорошното доказателство за това е първият съвместен проект с лидерите в street food културата Quartal.
1 млн. лв. |
е общата инвестиция в съвместния проект на Kaufland и Quartal. |
Специално за Kaufland България Quartal разработват уникална концепция, която съчетава многообразие от вкусове, устойчивост на средата и атрактивна атмосфера с зелени острови Всеки от обектите за хранене на територията на новияQuartal Station в хипермаркета до Пирогов, е мини арт инсталация. Павилионите, които са част от парка, са изградени от рециклирани корабни контейнери, опаковани с мембрана и са подсветени с различен цвят, който допринася за уникалната атмосфера.
Рециклирането на вече използвани контейнери е запазена марка на кулинарните паркове на Quartal и е в унисон с политиката на ритейлъра за устойчиво развитие на градската среда. Общата инвестицията в съвместния проект на Kaufland и Quartal е близо 1 млн. лв.
Quartal Station е разположен на площ от 840 м2 и включва 9 обекта за хранене, които предлагат вкусове от близо и далеч. Посетителите му могат да открият вкусните храни и напитки на Skarra, Grano, Edo sushi, Hummus, Miral, Virtuoso и La Pastaria – превръщайки обикновения ден „за пазар“ в необикновено кулинарно пътешествие на едно място и на един паркинг.
Предвижда се и организирането на различни събития за големи и малки-като концерти, куклен театър, кулинарни фестове и др.